Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudproblem med Intel iMac....

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-08 09:44

Nu när jag haft min nya iMac i en vecka och jag tänkte se en film och hela familjen gått o lagt sig så satte jag på mig hörlurar... då upptäcker jag att när jag inte har på någon applikation som avger sig ljud, (iTunes,QT osv) så är det ett missljud i hörlurarna..typ tjuter o sprakar, är det normalt eller är det någon annan som har detta problem. eller är det fel på min dator. Känns faktiskt ganska tråkigt när man slantat upp närmare 18 papp för en dator också upptäcker man detta. Är det någon som har nån lösning på problemet eller är det bara returnera burken ????

  • Oregistrerad
  • 2006-04-08 09:55

pröva att ställa om ljudet i inställningar & se om det gör nån skillnad..till att börja med...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-08 12:12

Det gör varken till eller från, däremot försvinner o(ljudet) när jag drar ut musen ur usb:n....
Läste om att det fanns detta uppförande på fler iMac Intel på apples forum under support.
SÅ det verkar vara ett kännt problem, men jag vet inte hur jag skall lösa det... köpa en trådlös mus... men det känns halvdyrt 600kr, att få bort ett sånt här ljud på en split ny dator.

1
Bevaka tråden