Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

valet o kvalet eyetv or miglia vs. vanlig box

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag står i valet och kvalet om jag ska ta med mig min dator till sommarstugan och köpa en typ eyetv eller om jag ska inhandla en vanlig box till tvn. Takantenn har jag redan fixat. Vad skulle ni förorda?! Hjälp mig snälla att ta ett beslut.

PS. inget internet i sommarstugan.

Jag har stuga på Gotland och där släcktes ju det analoga nätet i höstas och min tv har varit svartare än natten. I helgen var jag där och provade då Miglia TVMini i min MacBook, och med den gamla tv-antennen på taket som egentligen inte är anpassad för de digitala utsändningarna. Och jösses så bra det är! Bildkvalitén är helt superb och det kändes inte alls konstigt att ha datorn på soffbordet och kolla in tv på den. Tvärtom, jag slapp använda glasögon. Betraktningsvinkeln är ju lite sämre än på en vanlig tv, men om man är två som gillar varandra är det inget problem.

Och som bonus får man EyeTV:s tjusiga funktioner för att pausa/buffra liveutsändning, och inspelning på hårddisk. Med lite pysslande och tips här från 99mac fick jag igång TV-guide via tvtv.uk också.

Släng tv:n, den är föråldrad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 09:13

Jag köpte först digital-box och har nu en Eyetv DTT till datorn. Det känns lite dubbelt. Men samtidigt så är datorn (PowerBook 12") inte direkt ljudlös. EyeTV kräver maximal processor konfiguration för att bilden inte skall hacka. Fläkten går. Detta gör att digitalboxen är väldigt bra att ha fortfarande.

1
Bevaka tråden