Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

extra router - trådlös router i nätverk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har ett litet hemmanätverk (kabelbaserat) med blandat pc och mac, vilket fungerar bra.
nu har jag köpt en till router - trådlös - som jag tänkte sätta in i nätverket, för att inte behöva dra ytterligare kabel om jag vill ha en dator till. den nya routern blir som en 'underrouter' till den router som är kopplad till adsl-modemet - men, den nya routern vill inte prata med huvudroutern.
vad kan vara fel?
tacksam för all tips. känns som att det bara är en 'tick-in-the-box' som fattas... men jag vet inte var.
/anders

  • Oregistrerad
  • 2006-02-28 08:43

Tips: Använd inte WAN-porten på din trådlösa router. Koppla in den på ditt hemmanätverk via LAN-portarna. Slå av DHCP-servern i den.
Du vill inte ha två routrar efter varandra, gör du som ovan fungerar den istället som en trådlös accesspunkt, vilket sannolikt är vad du är ute efter!

Tack för tipset - ska testa det i morgon!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-03-01 16:18

Har lite av samma problem. Har en Huvudrouter med en netgear trådlös "under" med avslagen DHCP. Sen har jag en Skrivare med WiFi som hittar Netger´n men mina datorer hittar inte skrivaren.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-02 09:35

basic: har du sett till att INTE använda WAN-porten på din netgear?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-03-05 00:43

skrivare

japp. jag använder LAN portarna endast. Men skrivaren syns inte ändå =(

1
Bevaka tråden