Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt ljud ibland vid uppstart

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hat en dual G5:a 1.8 Ghz. När jag ibland startar upp den, främst när den stått avstängd ett längre tag så låter fläkten väldigt mycket vid uppstarten. Låter som den varvar upp o det kommer ett mer eller mindre högt accelererande ljud som sedan försvinner strax innan OS X laddat finder etc. Har aldrig haft större problem med detta och har haft detta vad jag minns sedan jag köpte den. Är detta normalt överhuvudtaget? Jag har också ett Radeon x800 grafikort i den och med den en egen fläkt. Jag har undrat om det är den som väsnas men det låter precis som om det skulle komma från den främre fläkten.

Jag har likadan dator och grafikkort. I alla fall på min dator är det grafikkortsfläkten som går på max innan finder laddat. Kanhända går även en eller annan av datorns egna fläktar också på hörgvarv innan OS:et laddat klart men det ljudet är försumbart i sammanhanget (åtminstone hos mig). Så långt är nog allt normalt.
Men det du beskriver låter som något annat - kan det månne vara ett lager i en fläkt som inte är riktigt friskt?..

Kan vara ett lager men då borde det ju höras hela tiden tycker man...eller?

1
Bevaka tråden