Köpa speldator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-02-02 02:45

Jag tycker om att spela och har tröttnat på att vänta tills spelen släpps till Mac OS så därför har jag nu bestämt mig för att komplettera min Mac med en Wintendo. Men jag har inte så stor koll på PC:n så jag behöver lite hjälp med att välja en datorkonfiguration som passar mig. Eftersom datorn bara ska användas till spel så vill jag inte lägga ut alldeles för mycket pengar på den. För själva datorn hade jag tänkt mig max 8 000:- men självklart får det bli billigare. Om ni har tips så är det bara att posta på.

Jag vet att 99mac kanske inte är det rätta forumet för denna fråga men eftersom Offtopic inte längre finns så får det bli så här. Sen så har jag sett att många medlemmar här har bra koll på den mörka sidan.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 09:00

Xbox (eller annan konsoll) utesluten av någon anledning?

• Medlem
  • Kiruna
  • 2006-02-03 01:05
Ursprungligen av Pgreen:

Xbox (eller annan konsoll) utesluten av någon anledning?

Jag föredrar att spela på datorn helt enkelt, och vissa av spelen jag vill testa finns inte till konsol.

Vettiga datorer till bra priser dinns på www.komplett.se, faktiskt ett mycket bra PC-utbud där. Med tanke på din budget så rekommenderar jag en AMD ahtlon 64 processor till dig.

Ursprungligen av Onken:

Jag tycker om att spela och har tröttnat på att vänta tills spelen släpps till Mac OS så därför har jag nu bestämt mig för att komplettera min Mac med en Wintendo.

Jag vet att 99mac kanske inte är det rätta forumet för denna fråga men eftersom Offtopic inte längre finns så får det bli så här. Sen så har jag sett att många medlemmar här har bra koll på den mörka sidan.

Nu när Apple precis gjort det mycket enklare att översätta spel från Win-Mac?

Annars är www.sweclockers.com ett bra forum för det du frågar efter.

1
Bevaka tråden