Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slö gammal 1.8 Ghz iMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här brevid mig har jag ett problem, det var nästan ett år sen jag köpte min iMac nu. Det är en 1.8 ghz, utan isight med ett geforce 5200 tror jag. 512 mb ram. Tiger 10.4.4

Problemet är att den är så Jävla slö. Min eMac med 768mb ram och Panther (1.25 ghz tror jag) är Mycket mer rapp på alla uppgifter. Påstå nu inte att det är Tiger för jag ha haft Panther på iMacen också. Hårddisken blev utbytt för den gamla rasade ihop. Inte mycket snabbare för det.

Har det att göra med att jag har för lite ram?. Och i såfall, kan jag köpa nytt ram på låt säga dustin istället för Apple store där dom tar skyhöga priser?

Har likadan maskin som du fast med 1 GB Minne. Tycker att den tuffar på bra. Den är klart snabbare än PowerBooken jag hade innan (G4 1,33).

Du kommer med största sannolikhet märkla en klar skillnad om du trycker i 512 MB till. Köp direkt från Crucial.com så får du Mac-kompatibla, hyfsat billiga minnen.

Just nu sitter det 2x256 i min iMac
Det försvårar min situation. Ska jag köpa 1x1gb eller 2x512

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 22:08
Ursprungligen av turbonow:

Här brevid mig har jag ett problem, det var nästan ett år sen jag köpte min iMac nu. Det är en 1.8 ghz, utan isight med ett geforce 5200 tror jag. 512 mb ram. Tiger 10.4.4

Problemet är att den är så Jävla slö. Min eMac med 768mb ram och Panther (1.25 ghz tror jag) är Mycket mer rapp på alla uppgifter. Påstå nu inte att det är Tiger för jag ha haft Panther på iMacen också. Hårddisken blev utbytt för den gamla rasade ihop. Inte mycket snabbare för det.

Har det att göra med att jag har för lite ram?. Och i såfall, kan jag köpa nytt ram på låt säga dustin istället för Apple store där dom tar skyhöga priser?

-Köpte (självsvådligt) ett "piratminne" hos inWarehouse (1GB DDR SDRAM PC2700/333MHz) för ynka 971:- inkl moms (Macoteket tar 1095 + moms = 1368:75 för "Apple-godkända" dito), funkar perfekt så hätr långt (se tråd: iMac och eMac/eMac: Xtra RAM-minne + tyst dator).

Mvh

/Björn Zachrisson

Efter att ha tittat i Aktivitetskontroll och systemminne visar det sig att jag bara har ynka 6 mb ledigt och 9 gb virtuellt utrymme. Det låter som att jag ska skaffa Mer minne till denna.

Ändå så har den bara vart på i 48 dagar, fattar inte varför min eMac lyckas dra samma utan ett lagg (dock panther)

1
Bevaka tråden