Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för MacBörsen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Leander Lindahl är en ivrig Macanvändare ifrån Lund som skapat en ny annonstjänst för Macanvändare.

Han berättar:
Macbörsen ska vara ett garanterat fritt och gratis alternativ för privatpersoner. Macbörsen drivs inte i vinstsyfte. Jag hoppas själv kunna hitta den perfekta Macen nästa gång det blir dags att gå och handla dator.

För att göra tröskeln låg behöver användaren inte heller skapa en användaridentitet, utan det är bara att annonsera direkt när man går in på sidan.

Idéen till Macbörsen föddes ur mitt eget behov av en bra annonssida för begagnade macar och tillbehör. Framförallt att kunna sortera annonserna efter geografisk ort. När man köper begegnat åker man helst och tittar på utrustningen innan man köper. Efter att ha fått positiva reaktioner på idéen från vänner och kollegor som också tyckte att det saknades en riktigt bra sådan webbplats tog jag tag i saken eftersom det också var en välkommen möjlighet att prova på webbutveckling med tekniken PHP/MySQL.

Leander Lindahl, fördd 1972 i Lund är utbildad civilekonom och formgivare. Till vardags jobbar han som Art Director på 2L Kommunikationsbyrå i Lund 2LK leanderweb. Tidigare har han varit verksam som formgivare i Florens, Berlin och Stockholm.

Titta in idag!

http://www.macborsen.com/

99mac vill samtidigt passa på att tipsa om några andra radannonsplatser (förutom våra egna radannonser här på 99mac):

http://www.mactorget.nu/

MacWorld´s MacBörsen

MacMarknad

[ 07 Oktober 2002, 00:51: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Kom på lite fler..

Gula Tidningen kanske man kan hitta annonser i också.

eBay också?

Men varför inte MacNytts köpes & Säljes-avdelning?

Fantasifullt namn. Kunde han inte kommit på något eget??

1
Bevaka tråden