Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airport administratörsverktyg vägrar acceptera lösenord?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, god helg och gott nytt år,

Fick en trådlös router i julklapp, Netgear WGR614. Har installerat den och fått den att fungera, jag kan alltså ansluta till internet trådlöst. så långt allt väl. Försöker sedan säkra nätverket med WPA men airport administratörsverktyg är knäppt, den vägrar att godkänna lösenordet till basstationen trots att jag flera gånger ändrat lösenordet i routern, verifierat att lösenordet fungerar när man via browsern ansluter till routerns "hemsida".

jag verkar ha samma problem som beskrivs här:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=90445

1. Visst är det administratörslösenordet (som från fabrik, "default" alltid är password, vilket man ändrar) som ska användas i airport administratörsverktyg?

2. Visst måste man ställa in WEP eller WPA/WPA2 via airport administratörsverktyg?

En annan grej, läste någonstans att wi-fi routern inte ska ha dhcp påslaget om man redan har en router som sitter först i kedjan med dhcp på, stämmer det..?

mitt wlan är ju helt öppet nu, känns hemskt, hemskt!
Tack på förhand!

nätverkstruktur enligt följande: fiber->fiber-kopparkonv inkl. router->10/100 Switch->NetgearWGR614 router-> Powerbook totalt 6 anslutna datorer

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-26 18:46

jag har inte varit med om att man via airport administratörverktyg konfugerar andra routrar förutom apples egen router. Men jag kan ha fel men vad du ska göra är att via din webläsare gå in på 192.168.0.1 eller vad som står i din instruktionsbok. Där kan du konfugera hela din router. Via ett web gränsnitt detta är standar på flesta märken

1
Bevaka tråden