Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallell adapter Epson skrivare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 15:45

Jag har kommit över en Epson Stylus Photo EX med ett mindre berg färgpatroner. Efter att ha surfat runt en smula verkar det som att det finns USB-konverterare. misco.se säljer exempelvis en, frågan är dock om det fungerar även på Mac. I de fall där det står något om systemkrav är det windows för hela slanten.

Har någon erfarenhet av att försöka få gamla skrivare att fungera via adaptrar på macar?

En relaterad fråga: Hur petigt är det med bäst före datum på färgpatroner? Hur åldras de?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 16:13

...alternativt så har jag har en gammal, men väl fungerande Epson Stylus Color 740 med seriell, paralell & USB-kontakt.

Dessvärre har den andra patroner än din Stylus Photo EX, men patroner för Stylus Color 740 kostar 99:- på Classe.

Skrivaren är din för 400!?

Skicka PM om du är intresserad,

-Torkel

Ursprungligen av arius:

Har någon erfarenhet av att försöka få gamla skrivare att fungera via adaptrar på macar??

Jag känner till folk som körde en Epson EX via en USB-till-parallelladapter från en PM G4 500MHz. Men detta var på OS9-tiden. Frågan är om det finns drivrutiner för OSX. Epson är dessutom lite "egna" vad gäller konvertering från USB (därav har jag erfarenhet av både gamla Epson Stylus Photo och Canon 4550 via en Keyspans USB-till-ADB-adapter under OS9). Kanske att du kan läsa mer på Keyspans hemsida? http://www.keyspan.com/ De är åtminstone vana vid Mac.

1
Bevaka tråden