Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWNY2001: Nytt nVidia grafikkort i Power Macintosh G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Steve Jobs gjorde ingen större grej av det under hans keynote men nVidia gör det.

I en pressrelease berättar nVidia att deras grafikkort TwinView numera är standard i den dyraste Power Macintosh G4 modellen, men även som tillval för de övriga.

Kortet i fråga är baserat på det väldans populära GeForce 2 MX chippet, men kommer med 64MB SDRAM mot tidigare 32MB. Dessutom kan man ansluta två bildskärmar, därav namnet. Upplösningar upp till 2048 x 1536 i mijlontalsfärger och exceptionell prestanda i 2D och 3D utlovas. Grafikkortet kan ses som ett mycket bra alternativ till storebror GeForce 3, som kostar ett par tusen mer.

Detta är första gången Apple bara erbjuder grafikkort från nVidia i deras Power Macar.

Köper man via Apple Store man nu välja mellan GeForce 2 MX 32MB, GeForce 2 MX 64MB TwinView och GeForce 3 64MB.

Jon Adolfsson
på plats i New York

Har twinwiev kortet en snabbare MX grafikprocessor än singelmodellen?

Om inte så är väl twin kortet bara två "singelkort" satta på ett kort...
(därav 64MB)

Ja, det vore ju intressant att veta om det är två "kanaler" med 32MB eller om man kan utnyttja alla 64 på en skärm?

Om man kör EN ENDA SKÄRM - är GF2MX TwinView snabbare kort än GF2MX?

Det jag tänker på - är det 64 MB VRAM eller är det 32 + 32 MB VRAM?

Hoppas ni fattar vad är ute efter..

Alltså om man kör en enda skärm - om man "får" 32 eller 64 MB VRAM "med sig" i prestandan? Är det nån slags auto-sensing?

  • Medlem
  • International user
  • 2001-07-20 03:38

Jag är också lite intresserad just nu... Jag förstår vad du menar (föregående skrivare) och jag hoppas att det är ett 64 mb kort som har någon form av auto sense...

Jag tror att det är 32 + 32 (det är väl så PC kortet som finns sedan ett tag tillbaka fungerar...)

1
Bevaka tråden