• Oregistrerad
  • 2005-11-18 11:32

Jag har en G5 1,8 (single) från 2003. Jag drabbades av en massa Kernel-panic meddelanden efter att jag installerat mer RAM-minne/uppdaterat firmware för cirka 1 år sen. Kommer inte ihåg i vilken ordning eftersom det var ett tag sen...

Hursomhelst formaterade jag om hårddisken och körde därefter bara med de nya minnena från en macåterförsäljare 2x512. (Datorn vägrade starta med fler än 2 minnen, trots att de satt parvis).

Sen dess har det inte varit några problem, bortsett från att datorn inte vill vakna från vila (lite irriterande). Har nu läst att firmware uppdateringen skulle fixa just detta med vilofunktionen.

Jag brydde mig nämligen aldrig om att ta bort icke-original minnen när jag uppdaterade firmware (dumt, dumt...) till 5.1.5f2, kanske ligger problemet där?

Är det någon som vet hur man bär sig åt om man vill uppdatera firmware en gång till (med bara samsung originalminnena), går det att göra på något sätt?

Har testat genom att ladda hem + öppna uppdaterinspaketet. Efter installation kommer rutan upp om att jag ska starta om. När finder laddas får jag bara ett meddeland om att jag redan har 5.1.5 firmware....