Val av PDA

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 11:07

Vad ska jag välja,

Jag köpte en se750i för inte så längesen just för att min gamla ipaq var för stor och klumpig.

Nu fyller telefonen inte dem behoven jag har fullt ut så jag har börjat snegla på en handdator. Frågan är om man ska köpa sig en palm eller någon som kör med w2003.

Lirar W2003 paddorna fint med macen?

tack på förhand
costas

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-11-17 12:08

Den nya Palm TX ser ju onekligen rätt intressant ut. Dustin säljer den bundlad med ett 512 MB:s minneskort. Bluetooth, WIFI, mp3-stöd och en stor widescreen-skärm. Man blir lite köpsugen.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-17 15:35

Och jag kikar på senaste iPaq:en med inbyggd GPS.
Den lär kunna synkas mha någon shareware.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-17 18:55

hmmm... för dem som inte kan vara utan Linux:
http://www.dynamism.com/sl-c3000/
(dock kostar det också en aning...)

VGA skärm (vridbar á la Tablet PC)
4 gb HD
CF/SD slot
USB port
Ethernet port
Wifi

Den finns också ett förtag som tagit fram 'connectivity' mjukvara mellan OS X och Zaurusen.

(Finns endast i Japan, men ovanstående företag översätter maskinerna till Engelska. Det finns en europeiskt motsvarighet, men jag kan inte hitta den just nu.).

Update: Blev så intresserad utav TX så nu är den beställd. Ska komma imorgon eller på måndag!
Kan slänga upp en liten recension om ni vill.. för jag har ingen aning om hur väl den spelar med macen! haha detta kommer bli bra

//Mikael

Senast redigerat 2005-11-17 20:35
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-18 06:23
Ursprungligen av smozle:

Update: Blev så intresserad utav TX så nu är den beställd. Ska komma imorgon eller på måndag!
Kan slänga upp en liten recension om ni vill.. för jag har ingen aning om hur väl den spelar med macen! haha detta kommer bli bra

//Mikael

Jag har inte någon aning själv heller, men om man kan lita på infosidan på följande adress (längst ner på sidan) så fungerar det inget vidare med Mac:

http://euro.palm.com/se/en/products/tx/index.html

Ursprungligen av Timber:

Jag har inte någon aning själv heller, men om man kan lita på infosidan på följande adress (längst ner på sidan) så fungerar det inget vidare med Mac:

http://euro.palm.com/se/en/products/tx/index.html

Hehe. Det får bli att hacka då

Update: Står på hemsidan:

Desktop requirements.
Macintosh Mac OS 10.2.8 to 10.4
USB hardware port and CD-ROM drive
Administrator rights required to install.

On CD-ROM:
• Addit
• Adobe® Acrobat® Reader® for Palm OS®
• Palm® Desktop - PC & Mac
• Media Desktop5

• Oregistrerad
  • 2005-11-18 07:00

Vill man köra Palm njutbart så måste man köpa Mark/Space Missing Sync. Senaste version 5 är lite buggig men jag litar på att det åtgärdas till 5.0.1.

http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 09:28

tack för alla svar
någon som har palm life?

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-11-18 19:46
Ursprungligen av Costas:

tack för alla svar
någon som har palm life?

Jag har en LifeDrive..

Ursprungligen av berntm:

Jag har en LifeDrive..

Jag har som sagt beställt en TX, vet inte om jag kommer köpa en LifeDrive istället. Är du nöjd?

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-12-15 19:18
Ursprungligen av smozle:

Jag har som sagt beställt en TX, vet inte om jag kommer köpa en LifeDrive istället. Är du nöjd?

Såg inte ditt svar förrän nu..

Hur gick det för dig, blev det en t/X eller en LifeDrive? En av mina kunder försökte med tre LifeDrivar, alla kaputta på ett eller annat sätt, han köpte T/X och ett 2gB SD-minne, det blev han nöjd med.

Enda nackdelen med LifeDriven tycker jag är zegheten då och då pga hårddisken (jo, jag har programversion 2.0)

• Medlem
  • Härryda
  • 2005-12-10 22:10

Varför inte skaffa en smartphone..?
Sony Ericsson brukar väl kunna syncas med Mac. Första kvartalet nästa år ska de tydligen släppa en ny telefon med tangentbord mm: p990 tror ja den hette.. Kanske nått att kolla in..?

/Jonas

1
Bevaka tråden