Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RAM till iBook G4? (är det samma som i min PB G4?)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 05:33

Efter att jag lyckades tappa min Powerbook G4 550 mhz i golvet så pajjade nånting med skärmen.
(läs mer om det och mina storslagna planer att försöka rädda den här: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88838 )
För att fylla tomrummet efter så köpte jag en ibook G4 12" 800Mhz.
Inte riktigt vad jag egentligen vill ha, men... jag fick den till ett hyfsat överkomligt pris som höll sig innanför min budget.

Hursomhelst:
I iBooken sitter det förutom det inbyggda 128MB-ramminnet även 512 MB extra.
Vad jag undrar är om det är möjligt att plocka något av minnena från Powerbooken (som är större än 128 alltså) och ersätta det inbyggda minnet i iBooken?

Passar det? (dvs är det samma slags minne/storlek?)
Går det att byta det inbyggda minnet? (jag hoppas det, för 128 MB är ju... mest fånigt!)

Hoppas att någon kan hjälpa mig.

Tack!

Tyvärr så går det inte att flytta över. PowerBooken kör med PC133 SO-DIMM, iBooken med PC2100 SO-DIMM. Det du däremot kan göra är att köpa ett PC2100 SO-DIMM på 1 GB och då få ut totalt 1,12 GB i minne.

Ursprungligen av kimrin:

Går det att byta det inbyggda minnet? (jag hoppas det, för 128 MB är ju... mest fånigt!)

Nej, Det inbyggda minnet är inbyggt och går inte att byta ut. Du har alltså bara en expansions-slot.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 17:45

Nooo....
Nåja, jag får se hur länge jag klarar mig på det jag har.
Förhoppningsvis tillräckligt...

Tack för svaren!

1
Bevaka tråden