Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IRC, källkod etc

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Irriterade mig precis över att det inte finns ngn IRC klient på mac som faller mig i smaken. Satt och mixtrade I interface builder och gjorde en liten Mock-up för hur jag skulle vilja ha det.. (som MIRC på PC ungefär men snyggare och enklare)

Tänkte höra om någom känner till om det finns någon fri källkod (tex ett C bibliotek) till en IRC backend.. kan tänka mig att skriva ihop ett gränssnitt och nödvändig kod men är inte så sugen på att uppfinna hjulet på nytt genom att skriva hela backenden själv.... så någon som vet?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Filip Wänström:
Tänkte höra om någom känner till om det finns någon fri källkod (tex ett C bibliotek) till en IRC backend.. kan tänka mig att skriva ihop ett gränssnitt och nödvändig kod men är inte så sugen på att uppfinna hjulet på nytt genom att skriva hela backenden själv.... så någon som vet?

Det finns massor med opern source IRC klienter. Väldigt många använder också libraries som man själv kan använda. Det bästa är nog att kolla på Freshmeat och söka efter IRC. Det finns många program som du kan se på för att få inspiration.

Lycka till!

Ciryon

thx dude, ska kika runt lite. Får se om det är något man kan ta sig an eller om det blir för mycket...

1
Bevaka tråden