Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

externhårddisk till mini

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-28 17:02

hallo,

jag har en mini. tyvärr räcker ju inte 80gb så långt eftersom jag vill lagra filmer och musik på den. Därför funderar jag på att köpa en extern hårddisk.

http://www.inwarehouse.se/productDe...27381&ReferId=3

Hur kan jag lösa problematiken enklast med att spara musik/filmer och annat gott på den externa hårddisken men ändå lätt kunna spela upp dem i program som är installerade på en intrerna?

Nån som har en smart lösning??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-28 18:00

Nu kommer jag inte fram till länken, men antar att den ansluts med usb eller firewire.
Då dyker den ju upp som en hårddisk på ditt skrivbord när du ansluter den.
Sen är det bara att använda den på samma sätt som din interna. Ingen skillnad alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-31 17:58

om jag fårstår dig rätt så behöver jag inte installera Itunes på exerna hårddisken utan bara "klicka" på filmen/låten som jag vill använda så öppnas den i det program som är förinställt?

Behöver jag inte göra någon typ av koppling mellan Itunes på interndisken och filerna i externa disken för att jag skall se filerna i Itunes?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-31 18:33

Vad skulle det spela för roll om du har filerna på den externa och programmen på den interna?

1
Bevaka tråden