Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail 2.0, Exchange & möten

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testade att sätta upp Mail mot vår Exchange(2003)-server nu, har kört Entourage ett tag, men tröttnat på det.
Jag sätter upp ett Exchange-konto i Mail (2.0.3) och alla mail osv synkas in. Men om någon Outlook-användare (Windows) tex skickar en mötesinbjudan syns inte det "mailet" i Mail. Likadant blir det med alla Exchange-specifika meddelanden, som tex att ett mail inte kommit fram. Detta är ju lite jobbigt eftersom jag får ett par mötesinbjudningar i veckan. Om jag tar en titt i Outlook Webaccess ser jag dom, så dom finns ju där.

Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-01-31 20:37

Jag tar och bumpar denna tråd med en (mycket?) snarlik fråga: hur ställer man in Mail 2.1 och/eller Exchange för att mötesbokningar (inbjudningar kallas den kanske också för?) så att Mail 2.1 fattar det på en gång och skickar över det till iCal?
Jag har nämligen fått en drös med inbjudningar från min fru (är det inte underbart?!), men bara en gång i högen så kom inbjudan så att Mail 2.1 fattade det på rätt sätt (= skickadet det till iCal), alla andra gånger måste jag gå in i Mail 2.1 och välja View->Message->Previous Alternative för att få rätt tolkning, alltså en iCal-bokning.
Vad är det som har hänt? Kan den som sköter Exchange-servern på min frus jobb lekt? Kan den som sköter brandväggen på mitt jobb gjort något? Kan jag själv har gjort något utan att ha insett det?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-31 23:44

Inte för att vara glädjedödare men jag tror inte Apple har tillgång till alla Exchange specifika saker, vill ha köra Exchange ska man helst köra Outlook eller alternativt Entourage.

Det finns många trådar om mailprogram till Mac'en men tyvärr är mail skräp, Entourage nästan lika illa och gratissaker som Thunderbird bara irriterande. *usch, var tvungen o skriva av mig lite*

"Is there anyone who knows how to access Microsoft Exchange Mail Servers throught HTTPS? I know Mail can handle http (Exchange), but for some reason a secure connection isn't possible. The only program I've encountered that can manage this, is Entourage... But I don't want to use Entourage."

1
Bevaka tråden