Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fluktuerande skärm på iMac G5 20"

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen switchat till Mac (inte ens en vecka sedan) och via HemPC köpt en iMac G5 20".

Mycket nöjd!

Tills igår kväll då jag sätter mig vid Macen när plöstligt skärmen börjar fluktuera i ljusstyrka, ungefär som en lampa som håller på att gå sönder. I början är det bara små förändringar i styrka, men inget som går att ha överseende med. Sen börjar den gå från hyffsat ljus till helt svart och tillbaka. Stänger av Macen för att några timmar senare sätta igång den igen. Perfekt bild, i 20-30 minuter ungefär sen börjar det igen. I morse var bilden bra igen, men jag satte bara igång den och lät den inte stå på.
Så det verkar som den är som den ska medans den är kall...

Nu är det ju HemPC så det ska ju inte vara några problem med att få den fixad, men om någon vet vad det kan vara för problem så kan jag hålla koll på leverantören! :rolleyes:

kan det här vara något??

http://www.apple.com/se/support/imac/repairextensionprogram/

kolla serienummer via applemenyn/om den här datorn. klicka på texten direkt under "Mac OS X".

(om din maskin är hyfsat ny så borde den inte ingå i de serierna som berörs ovan, men problemet låter ju ung lika.)

lycka till

1
Bevaka tråden