Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på mitt konto

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-14 07:24

Hej!

Mitt problem är att jag inte kan logga in på mitt konto. Jag kör Mac OS X 10.3.9.

Allt började genom att jag märkte att QUicktime inte fungerade. När jag skulle öppna Apple Works så fick jag ett felmeddelande (skrev tyvärr inte upp det). Det stod nåt om Carbon och Quicktime.

Sedan så tittade jag i mappen /Library/Quicktime och den var tom. Varför? Jag har inte kastat bort dess innehåll, det vet jag.

Detta kan ha nåt att göra med det att för några veckor sedan försökte jag ladda ned och installera nyaste Quicktime uppdateringen, vilket inte fungerade.

Nu laddade jag istället ned den nyaste Quicktime från Apple och försökte installera. Det verkade gå bra men i slutet av installationen så hängde sig datorn. Den slutade att reagera och regnbågs-färgade snurran kom...

Var tvungen att stänga av datorn. Efter det så startade datorn efter en stund och när jag skulle logga in så hände inget mer. Lät datorn försöka i typ 5 minuter. Fick stänga av. Försökte sen med ett annat konto jag har på datorn. Den fungerade bra.

Kan jag på nått sätt nollställa det andra kontot, utan att förlora personlig data?

Enklaste är nog att skapa ett nytt konto och kopiera över data.
Vill du ha kvar samma användarnamn så ta bort ditt gamla (all data är kvar och användarmappen döps om), och skapa sedan upp samma konto igen.

1
Bevaka tråden