Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple music event set for Sept 7

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .

tyvärr så känns det som om vi kommer att bli mycket besvikna.

men jag hoppas jag kan få köpa en ny fin telefon snart, min Nokia är lite trött.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-06 14:34

Kommer det en mobil som är designad av Apple, innehåller en bra Mp3-spelare, bra kamera och ett gränssnitt liknande det i iPodden så säljer jag nog banne mig min k750i

Och ja, jag är en "Appleprylnörd".

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 14:37

Skit i kameran och mp3! Är den apple-designad så tar jag den!
Fast den får gärna vara så tunn som Motorola V3...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 14:47

Tror vi att det kommer vara en 3:e gen. mobil? Så att man kan ladda hem låtar snabbt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-06 15:07

Det som kommer är nog bara en vanlig telefon som kör Java Itunes. Design? Ja, förmodligen en befintlig Motorola modell som de färgat vit kanske? tror inte Apple fått Motorola till att designa och trycka upp en helt ny telefon tyvärr.

Allt över det jag beskrev vore bara en bonus enligt mig.. men hoppas kan man ju alltid göra!

  • Medlem
  • 2005-09-06 15:13

Nu har jag lagt en beställning på en SE W800. Undrar om jag får anledning att ångra mig? Tror tyvärr inte det, det blir nog inget märkvärdigt alls från Apple-Motorola...

(Jag har iofs ofta fel i mina spådomar)

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 15:14

I verkligheten kommer jag att köpa vad som helst som det står Apple på. Men jag skulle önska att det vore en faktiskt Apple-designad produkt.

Om det nu blir en telefon så hoppas jag att den är så feature-fri som möjligt .

Tänk om det är något nytt tjänstebaserat? Alla verkar inställda på enbart hårdvara...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 15:31

Kanske en mobil med iTunes och allt annat + möjlighet att video-chatta med iChat direkt till mobilen.

Ursprungligen av Adrian B:

Tänk om det är något nytt tjänstebaserat? Alla verkar inställda på enbart hårdvara...

Som tex vad?

Kan det tänkas komma någon movie store?

Njae inte än antar jag...

Är det officiellt en music event?

Troligtvis så är det itunes Java och Apple kommer berätta att man kan köpa musik på bussen och att Motorola har den första telefonen ute men att det kan tänkas komma fler mobiltillverkare.

På ett sätt kanske detta skulle kunna gynna Apple i längden. Visserligen skulle jag gärna se att Apple släppte en telefon men är detta verkligen en bra idé?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 15:37
Ursprungligen av draags:

På ett sätt kanske detta skulle kunna gynna Apple i längden. Visserligen skulle jag gärna se att Apple släppte en telefon men är detta verkligen en bra idé?

Tror dom blir tvungna ge sig in i telefonvärlden i o m att telefonvärlden börjar nafsa på musikinnehåll.

Varför måste det vara ett java-iTunes? Allt i mobiler är väl inte java? Jag tror hoppas att det iTunes som kommer i en mobil är direkt integrerat med "operativet" och liksom alltid finns där. Det ska ju inte vara nåt skabbigt tilläggsprogram utan enbart kännas som en del av mobilen. Typ som W800i eller Nokia N91 eller vad den nu heter.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 19:05

Har någon en trevlig länk till Apple Music Event idag?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 19:18

10 på morgonen San Francisco-tid är kl 19 svensk tid. Altså nu. Men jag har inte hittat någon länk till ens schemat. Vill ha stream ju

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-06 19:23

Men eventet är inte idag.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 19:25

Just fan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 20:43

Men asså det vore ju så j***a dumt om dom inte fattade att man köper apple till en stor del för att det är sjuuuuuuukt snyggt, och fullt med smarta lösningar. Om detta inte implementeras i den kommande telefonen så har ju apple verkligen glömt bort vad deras företagsprofil handlar om. Dom kan ju inte vara så desperata att leda den lagliga nerladdningen att de släpper en halvdan produkt som mac-talibanerna bara kommer rycka på axlarna till. Detta borde vara lika stort som iPod, en helt ny produkt och marknad för apple. Jag hoppas att alla optimistiska inlägg här blir verklighet, även om jag tyvärr delar en stor del av pesimismen.

Skulle gärna se att de gör ett osx för mobil eller pda osv

vilken tid c:a?

Ursprungligen av Chaosstar:

vilken tid c:a?

Den som söker han skall finna....
Varför läser du inte tråden innan du ställer din fråga?

Tidpunkten står i artikeln som länkas i det allra första inlägget i den här tråden.
Och det står också i inlägg 97 på sid 4 i den här tråden.

Det är alltså kl 10 lokal tid (kl 19 svensk tid).

19:00 tror jag.

Ja - har tänkt på det tidigare också (iPhone med "scrollhjul"). Det finns en bild som cirkulerat tidigare på nätet - en T610 med ipod-wheel. Supersnygg är den! man skulle ju kunna göra en sådan med 0-9 siffror som är anslagskänsliga samtidigt som man kan scrolla...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 10:37

Jag skulle vilja se Quicktime Mobile, iTunes Mobile och Safari Mobile. Vore nått det.

Allvarligt talat så förstår jag inte varför Apple inte svänger in gör telefoner. Före iPoden kan jag förstå varför de höll sig borta men nu. Tror det skull esälja som smör. Sammarbeta med motorola med all teknik och smeta på ett Gui och design. Vill inte Motorola så finns ju alltid Sony Ericsson. Men det här har jag ju redan tagit upp...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-07 10:57

Dagens ord kommer att vara 'antiklimax'. Det som kommer är en vanlig telefon med Itunes, punkt.
Tror absolut inte på något speciellt anmärkningsvärt eller revolutionerande.

Länk tagen från Prylfeber.se

http://www.gizmodo.com/gadgets/iphone/the-iphone-ispoof-art-show-123832.php

Telefonen som kallas 'E790' är nog det man kan förvänta sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 11:01

denna vill jag ha

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 11:04
Ursprungligen av Tangen:

denna vill jag ha

/Tangen

Ful och klumpig. Ser ut som den e byggt i lego. Är inte alls säker på att scrollhjul är vägen att gå när det kommer till telefoner. Ge mig något som ser ut som Moto's Razr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 11:06

Håller till viss del med - det är dags för Apple att ta nästa steg när det gäller formen på deras produkter

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 11:01

Råkade halka in på Looprumors. De är väldigt optimistiska.

Saxat:
Very reliable sources are telling LoopRumors that the new ‘iPhone’ will be unlike anything we’ve seen. The enclosure will be slimmer, sexier and sleeker than any image that has appeared on the internet up until now. The phone will be unique in design exclusive for Apple and not a rebranded Motorola phone. Our source also informed us that we can expect to see more than just iTunes integration. Possibly iPhoto, iCal, iChat or iSync? USB 2.0 and a media card are also integrated into the phone. We may have more info before tomorrow’s announcement so stay tuned...

Ingen thinksecret-trovärdighet på dem direkt men man vill ju tro på dem!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-07 11:06
Ursprungligen av acke:

Råkade halka in på Looprumors. De är väldigt optimistiska.

Saxat:
Very reliable sources are telling LoopRumors that the new ‘iPhone’ will be unlike anything we’ve seen. The enclosure will be slimmer, sexier and sleeker than any image that has appeared on the internet up until now. The phone will be unique in design exclusive for Apple and not a rebranded Motorola phone. Our source also informed us that we can expect to see more than just iTunes integration. Possibly iPhoto, iCal, iChat or iSync? USB 2.0 and a media card are also integrated into the phone. We may have more info before tomorrow’s announcement so stay tuned...

Ingen thinksecret-trovärdighet på dem direkt men man vill ju tro på dem!

I want to believe!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 11:14

det låter ju kul. då undrar man vad tråk-motorOlle har med alla rykten & göra? om de är med i gamet KAN det ju bara bli anti-klimax...

Bevaka tråden