Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes; Prisvärd och pålitlig sv/v laserskrivare

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att skaffa en svartvit laserskrivare för max ca 1500 kr.
Skulle använda den att köra ut sidor från nätet samt enkla dokument som innehåller mestadels vanlig text. Den ska vara pålitlig samt funka bra med OS X. Lätt att installlera drivrutiner etc. Skadar inte om den är relativt billig i drift också.

HP:s laserskrivare, den minsta serien 1040 eller vad den nu heter, funkar felfritt. Ing drivrutiner att installera. Har en 1010 själv och känner fler som har, aldrig några problem. Rekommenderas.

Finns tonvis med rekommendationer, sök lite här på forumet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-29 17:07
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

HP:s laserskrivare, den minsta serien 1040 eller vad den nu heter, funkar felfritt. Ing drivrutiner att installera. Har en 1010 själv och känner fler som har, aldrig några problem. Rekommenderas.

Finns tonvis med rekommendationer, sök lite här på forumet...

Om du går i begagnattankar, tänk bara på att föregångaren till Laserjet 1010, dvs Laserjet 1000, är något slags ful-seriell/USB-variant som ej är kompatibel med Mac OS X.

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2005-08-21 14:19

1010 har jag också, bara att plugga in så funkar den.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-21 14:49

1012 har vi hemma och funkar utmärkt för våra behov

Är alla billigare HP-modeller kompatibla med Mac?
Behöver man inte installera drivrutiner alls? (Med gamla skrivare tyckte jag att detta var oerhört komplicerat *s*)

Lista med skrivare där drivrutier är inkluderade i tiger. Observera att det rör sig om skrivardrivrutiner, och att andra funktioner som ex duplex eller scanner kanske inte stöds.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301175#hpdrivers

  • Oregistrerad
  • 2005-08-21 15:18

Jag har inte installerat vad jag vet

Tack Ni alla för oerhört värdefull fakta. Det lutar åt HP …

Annars finns Lexmark E232 som är en bra laserskrivare som fungerar i OS X, Windows, Solaris och Suse. Ligger lite under 1400:- på inwarehouse.

Har haft den i april och den har gått som en klocka.

Verkar bra

Okej xerxes42!

Får se vad det blir … Jag ska försöka ta reda på vad toner samt drumma kostar att köpa separat, för det lär behövas med tiden.
Men Internetpriser skiljer flera hundra gentemot de på affären, har jag märkt. Liksom har det betydelse om de har nån kampanj. Då kan man göra ett fynd.

Det verkar vara rätt så billig toner också för HP LJ 1020.

Senast redigerat 2005-08-22 21:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 13:56
Ursprungligen av pick-me-up:

Okej xerxes42!
Det verkar vara rätt så billig toner också för HP LJ 1020.

Tittar också på en billig sv laser. HP 1020 är dock inte med i Tiger förteckningen. HP har den inte för nedladdning heller. Funkar denna printer i OSX ? I sådana fall ett intressant alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-29 17:12
Ursprungligen av Oloff:

Tittar också på en billig sv laser. HP 1020 är dock inte med i Tiger förteckningen. HP har den inte för nedladdning heller. Funkar denna printer i OSX ? I sådana fall ett intressant alternativ.

Vet inte om även den är något slags fulhack (se mitt inlägg ovan). Ser att det inte finns någon Foomatic/hpijs driver heller.

Vänligen, Ylan, som skriver ut på en Okipage 8w lite, vilken han är mycket nöjd med

Canon LBP-1120 har drivrutiner för OS X här: http://cweb.canon.jp/drv-upd/lasershot/captusbmacx.html

bara på japanska och rätt slött men det fungerar. Dessutom hittar du säkert skrivaren för mindre än 1100kr.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-10-31 11:53

Har man plats så är en beg HP ett bra alternativ, men man ska då ha antingen en 4Plus eller MP för att en HP4 utan extra beteckning har för lite minne och är svårt att hitta minne till. En 4000 kan man få för ett par tusen och är en extremt slitstark och bra skrivare och tonerna kostar en fjärdedel mot 1xxx skrivarna.

1
Bevaka tråden