Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook startar ENDAST fläkten

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iBook (800) har börjat krångla. Först var det nästan omöjligt att få den att vakna efter vila, men den kom igång efter några minuters knappande på tangentbordet... Nästa gång den gick i vila igen vägrade den att vakna. Gick inte heller att forcera avstängning utan jag fick ta ur batteriet. Sedan går den inte att starta. Jag trycker på startknappen och datorn börjar surra svagt men inget startljud kommer, istället startar efter 2-4 sekunder fläkten för att gå konstant, tills jag tar ur batteriet (och/eller drar ur nätsladden).
En gång har datorn gått igång, efter det att fläkten stannat efter två timmar. Då gick den att starta normalt, pram var nollställt och när jag skulle ställa in datum och tid frös skärmen (med den "krackelerade" visningen) och sedan går det inte igen.
Har tagit ur och satt i minnet igen. Testat att starta med äpple-, ctrl- och powerknappen. Inget resultat.
Vad ska jag prova mer?

  • Medlem
  • 2005-07-28 18:19
Ursprungligen av Martin Frykberg:

Vad ska jag prova mer?

Lämna in, eller köp en ny. Frysningar med skum skärmbild brukar vara logikkortsfel och då behöver det bytas. Dyrt om du inte har AppleCare!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-07-28 18:34
Ursprungligen av Ma:

Lämna in, eller köp en ny. Frysningar med skum skärmbild brukar vara logikkortsfel och då behöver det bytas. Dyrt om du inte har AppleCare!

Logikkortet rasade på min burk iBook G3 (700mhz). Nu har jag noll koll på om det va AppleCare på den maskinen. Felet gick i alla fall på garantin på något sätt, eftersom det tydligen va något tillverkningsfel.

1
Bevaka tråden