Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plug-in problem till Firefox

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2005-07-21 00:57

Hej!

Jag är en snart 8 månader gammal switcher och otroligt nöjd , en iBook 12" blev min första mac , och det är verkligen en fröjd att använda. Enda som kan vara att klaga på är att kvaliteten på tangenterna inte verkar vara den bästa , färgen har släppt och är helt osynlig på A samt S.

Iaf till topic. Häromdagen så beslutade jag mig för att installera en flash player-plugin till Firefox för att kunna visa Lunarstorm.se korrekt. Efter att ha hämtat senaste uppdateringen av Flash så gick jag in på sidan , allt funkade då klockrent och jag hade flashmenyer istället för HTML-menyerna.

Nu märker jag dock att det är de gamla HTML-menyerna som är tillbaks , vilket gör mig lite konfunderad då jag inte rört någonting. Jag har provat att ominstallera pluginen och tömma cachen.

Någon som har en tanke att tillföra?

tack på förhand , samuel.

Tror att det kom en version 1.0.6 av Firefox i förrgår den 19:e angående dina problem. Läs mer här:

http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/1.0.6.html

Firefox 1.0.6 is a stability update. We recommend that users upgrade to this latest version.

Here's what's new in Firefox 1.0.6:

Restore API compatibility for extensions and web applications that did not work in Firefox 1.0.5.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2005-07-21 02:17

Ah , tackar för det snabba svaret! Synd att den inte finns på Svenska än , men jag får testa med detta imorgon när sidan kommer upp igen ! Tack ännu en gång!

edit: Det funkade tydligen inte med den nya versionen av Firefox , någon annan idé :(?

Senast redigerat 2005-07-21 12:04
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-21 16:56

Du sa att det fungerade, men sedan gick tillbaka till HTML-menyer.
Låter bara som ett fel med cookies, någon som är mer inne på Firefox som kan bekräfta/förneka/utveckla hur det fungerar med Firefox?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2005-07-21 23:32
Ursprungligen av Netzach:

Du sa att det fungerade, men sedan gick tillbaka till HTML-menyer.
Låter bara som ett fel med cookies, någon som är mer inne på Firefox som kan bekräfta/förneka/utveckla hur det fungerar med Firefox?

Stämmer , jag försökte en rejäl ominstallation nu , skrapade bort allting som jag hittade när jag sökte på firefox och installerade från scratch tillsammans med en ominstallation av Flash Player - det gav ingenting.

1
Bevaka tråden