Vänta med att köpa iBook?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-26 16:07

Då var det äntligen dags!

Jag skall bli en "switcher". Det är en ny 12" iBook jag bestämmt mig för. Hade tänkt köpa en beg från första början, men farsan är tveksam. Han gillar inte att det inte finns någon garanti kvar med mera. Det blir därför en helt ny!

Det är som sagt en 12" iBook jag SKALL köpa. Nu är det till slut bestämmt. Bror varnar mig dock för att inte köpa någon för tillfället. Tittar man på Mac Rumors och deras Mac Buyer's Guide står de klart och tydligt " Don't Buy - Updates soon ". Medelsnittet för uppdateringar på iBooken ligger på 158 dagar. Det är nu över 250 dagar sedan den uppdaterades. Direktlänk till deras Buyer's Guide: Mac Buyer's Guide.

Den senaste uppdateringen kom den 19e Oktober 2004 och jag kan hålla med om att det var ett tag sedan om man jämför med andra uppdateringar som tex Powerbooken, 31 Januari 2005.

Vet ni om det finns någon planerad uppdatering de kommande dagarna, veckorna eller månaderna? Känns väldigt väldigt tungt att köpa en ny iBook och så uppdaterar dem den veckan efter.

Välkommna mig inte in till Mac-världen ännu! Ni kommer inte att missa min övergång, det lovar jag!

Tacksam för svar!

• Oregistrerad
  • 2005-06-26 16:13

sök ;)...

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-26 16:15

Jag och min bror har sökt, men inte fått fram något datum eller någonting. Skall försöka höra med Apple under morgondagen om det finns någon vänlig själ som har lite information. Man blir less om man nu skulle köpa en och det kommer en ny uppdaterad en vecka senare som sagt. Hoppas på det bästa, annars har ingen hört någonting?

Tacksam för svar!

• Oregistrerad
  • 2005-06-26 16:19

Jag menar: sök på forumet. Det finns massor med liknande frågor. Kort sagt: JAG skulle INTE köpa nu...

• Oregistrerad
  • 2005-06-26 16:23

Det finns väldigt lite rykten på nätet om en uppdaterad iBook för tillfället,

Kolla in ryktena om en widescreen IBook på www.macfeber.se, med det verkar inte som om det kommer komman nån uppdatering på ett par månader. Dessutom skulle prestandan i Ibooken och PB bli för lika om Ibooken uppdaterades först.

Dessutom har Apple som policy att inte kommentera framtida uppdateringar så där får du nog ingen hjälp tyvärr.

Om du behöver en så köp nu, kan du vänta ett par månader så gör det.

Vänligen

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-26 16:32

Har läst runt och alla verkar oroliga och undrar. iBooken har tydligen alltid uppdaterats i April / Maj sedan fyra år tillbaka.

Jag vill verkligen ha en iBook nu, jag vill verkligen. Men jag vill absolut inte bli blåst en vecka senare heller.

• Oregistrerad
  • 2005-06-26 16:39

Blåst blir du inte, du kommer att bli grymt nöjd med datorn ändå...

Men jag hade väntat om jag var du, ett bättre grafikkort vore trevligt till exempel.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-26 16:48

Jag tänker vänta tills den 28:e Juni iaf. Det skall vara en liten applekonferans då tydligen. Händer det ingenting då, då köper jag i vilket fall.

• Oregistrerad
  • 2005-06-26 16:56
Ursprungligen av doGG:

Jag tänker vänta tills den 28:e Juni iaf. Det skall vara en liten applekonferans då tydligen. Händer det ingenting då, då köper jag i vilket fall.

Apple har kallat till ett media event den 7 juli.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-26 16:57

Vad är Media Event då? Och vad presenteras där?

• Oregistrerad
  • 2005-06-26 17:05
Ursprungligen av doGG:

Vad är Media Event då? Och vad presenteras där?

De verkar ha bjudit in pressen till en visning av något slag. Vad som skall visas är inte klart förrän då skulle jag tro. Det kan ju vara frågan om nya produkter kanske?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-26 17:17

7:e Juli tåls man vänta till. Det är nog den maximala tiden för mig. Sedan skiter jag i vilket Jag vill ha en MAAAAAAAAAC!

1
Bevaka tråden