Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlightproblem efter backupåterställning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-18 15:49

Vänner,

Jag hade min PB inne på reparation med Panther installerat (som ett led i felsökningen). Nu har jag fått tillbaka datorn och återställt mitt Tigersystem från min bootbara backup, så allt är som förut. Problemet är att Spotlight inte verkar ha indexerat hårddisken på ett korrekt sätt längre. Nya filer dyker upp men alla filer som "fanns" innan jag återställde backupen visas inte.

Hur återställer man Spotlight så att den indexerar allting från början?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-18 16:18

Vad jag själv gjorde senast för att göra liknande det du vill (indexera om saker på hårddisken) så lade jag först till det jag ville ha indexerat i Systeminställningar/Spotlight/Integritet, gick ur spotlightinställningarna, gick in i inställningarna igen och tog bort det jag just lagt till och Spotlight började vid nästa sökning indexera allt igen.

Prova det och se om det funkar för dig...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 12:16
Ursprungligen av Trinodia:

Vad jag själv gjorde senast för att göra liknande det du vill (indexera om saker på hårddisken) så lade jag först till det jag ville ha indexerat i Systeminställningar/Spotlight/Integritet, gick ur spotlightinställningarna, gick in i inställningarna igen och tog bort det jag just lagt till och Spotlight började vid nästa sökning indexera allt igen.

Prova det och se om det funkar för dig...

Jag testade detta men jag kan inte en lägga till en katalog i Integritetsfliken. Nån som har en idé om vad jag gör för fel?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-18 16:24

Det verkar fungera...

1
Bevaka tråden