Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell vill sälja OS X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med tanke på några inlägg i de trådarna jag skrivit i så är detta lite komiskt:
http://www.idg.se/ArticlePages/200506/16/20050616233933_MD/20050616233933_MD.dbp.asp

Edit: Som alltid så ska man ta idg:s artiklar med en nypa salt.

Såklart de vill kunna erbjuda kunderna något annat än Windows, vilken datortillverkare vill inte det. Dom jobbar ju för att göra bra hårdvara och då måste det ju kännas trist att egentligen bara ha ett OS att välja på (jo, jag vet att Linux är ett alternativ, men kanske inte riktigt ännu för den "vanliga" hemanvändaren).

Att dom är lite rädda för att säga det rakt ut är ju konstigt. De vill inte stöta sig med MS för att inte få sämre avtal på sina förinstallerade system. Men för mig låter det ju som tvärtom, om alla öppet säger att -Vi letar aktivt efter ett alternativ till Windows till våra burkar så är det ju tillverkarna som sätter press på MS som då är den rädda parten. Rädd att förlora marknadsandelar eftersom förinstallerat Windows dominerar. Hur många köper Windows från butikshyllan?

Men sen tror jag inte detta kommer att hända snart iaf. Apple kan nog inte tjäna pengar på hårdvara om OSX går att köra på Dell m.m. Om inte IBM kunde göra sin datortillverkning lönsam så blir det nog svårt för Apple.

Om Steve Jobs fick välja mellan att få tillbaka sin cancer eller sälja datorsystem via Dell så vet f-n vad han skulle välja...

Att Michael Dell ser en poäng i att öppna famnen åt Apple är bara företagspolitik från hans sida. Han får en del av mediakakan runt Mac OS X + Intel istället för att se en massa andra företag nämnas stup i kvarten. Nu blir det Dell, Dell, Dell i korridorerna några veckor också... smart.

1
Bevaka tråden