Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte boota från CD-skiva

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var lite dum för länge sen och började mecka lite med "Open Firmware Password". Har sen dess inte kunnat boota från CD-skiva. DVD går bra. Har läst lite guider på hur man "avaktiverar" skiten. Har även provat med att nollställa PRAM genom att hålla ner kringla-alt-p-r tills boot-trudelutten spelats 3 gånger. Även tagit ut en minnesmodul. Har i princip gjort allt från alla guider jag kommit över.

Någon som på ett pedagogiskt sätt kan hjälpa mig ur detta elände?

Kan inte tänka mig att detta har något med OF att göra. Har i alla fall inte hört att det skulle kunna vara någon skillnad om spelaren läser en CD eller en DVD. Har du provat med flera olika CD-skivor? Jag skulle gissa att du antingen har en defekt CD eller en CD med fel version av OSet.
Är CDn en original skiva eller en kopierad skiva? Om det senare så kan nåt ha gått fel och den är inte bootningsbar.
Om du tror att det har något samband med OF så kan du starta i OF och skriva reset-all

Hmm, jo det är nge strul med just bootningen om man har satt ett OpenBoot (OpenFirmware) lösen. Funkar det för dig att gå in i OpenFirmware och därifrån starta från CDn?

Visade sig vara en defekt skiva :rolleyes:

Problemet löst.

1
Bevaka tråden