Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-skiva fastnat i iMac G5

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stoppade in en CD-skiva i min Imac G5 nyss och den varken syns eller går att få ut. Här finns ju ingen liten "skruv" att trycka på som på gamla ibooks till exempel, så hur sjutton får jag ut den? Någon som kan något tvångskommando?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 15:22

Starta om datorn och håll musknappen nere under omstart

Jag hoppas inte att det var en mini-CD... för då blir det jobbigt.
Annars fungerar Hagges tips.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-04 14:40
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag hoppas inte att det var en mini-CD... för då blir det jobbigt.
Annars fungerar Hagges tips.

Går det iatt köra mini-dvd i en Powerbook??

Yes!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-05 10:13
Ursprungligen av Yes:

Går det iatt köra mini-dvd i en Powerbook??

Yes!!

Inte på någon spelare med slot-loading...

Det funkade fint, tack så mycket!

Problem med svag kontakt i Airport!!

jag köpte ett Airport Extreme-kort igår och stoppade in i min iMac G5.
Till detta anslöt jag en AirPort Express-basstation jag fått ta över av en kompis (vet ej hur gammal den är, eller hur välanvänd, men den har varit på ett kontor med ca 6 datorer innan den kom hit).
Problemet är att datorn och basstaionen inte får nån vidare kontakt med varann. Jag hade förstås tänkt mig att kunna sitta ute i köket men jag måste ha datorn i samma rum som basstationen och modemet (det är ett kabelmodem, UPC.s bredband) för att kunna använda den trådlösa uppkopplingen. Det är nu cirka 5 meter mellan basstation och dator och det är vad den klarar, tydligen – symbolen i datorn är då endast halvfull, dessutom. Vi har iofs en gammal lägenhet med mycket väggar och möbler – ingen öppen planlösning – men SÅ svagt ska det väl ändå inte vara?

Nån som vet ifall AirPort Extreme-basstationen är kraftfullare? Eller som har några andra tips på hur jag kan få det att funka?

  • Medlem
  • 2006-04-07 10:37
Ursprungligen av toppstone:

jag köpte ett Airport Extreme-kort igår och stoppade in i min iMac G5.
Till detta anslöt jag en AirPort Express-basstation jag fått ta över av en kompis (vet ej hur gammal den är, eller hur välanvänd, men den har varit på ett kontor med ca 6 datorer innan den kom hit).
Problemet är att datorn och basstaionen inte får nån vidare kontakt med varann. Jag hade förstås tänkt mig att kunna sitta ute i köket men jag måste ha datorn i samma rum som basstationen och modemet (det är ett kabelmodem, UPC.s bredband) för att kunna använda den trådlösa uppkopplingen. Det är nu cirka 5 meter mellan basstation och dator och det är vad den klarar, tydligen – symbolen i datorn är då endast halvfull, dessutom. Vi har iofs en gammal lägenhet med mycket väggar och möbler – ingen öppen planlösning – men SÅ svagt ska det väl ändå inte vara?

Nån som vet ifall AirPort Extreme-basstationen är kraftfullare? Eller som har några andra tips på hur jag kan få det att funka?

Kan du inte posta ditt inlägg i en tråd som anknyter till det du vill veta eller t o m starta en helt egen tråd så kanske du lättare kan få ett adekvat svar? Den här tråden handlar ju om att en CD-skiva fastnat i en iMac och inget om Airportproblem. Bara ett tips.

Och nej, jag vet inte svaret på din fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-07 11:20

hahaha...

Det var inte avsiktligt. So sorry if I offended you.

  • Medlem
  • 2006-04-07 12:32
Ursprungligen av toppstone:

Det var inte avsiktligt. So sorry if I offended you.

Det är lugnt för min del, det är bara det att du kanske inte får svar på din fråga när den göms i fel tråd. Såg att du hade startat en ny tråd om det, så då kan vi ju släppa det här...

1
Bevaka tråden