Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkert att köpa från Ebay?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 21:24

Hade tänkt att köpa ett Nikkor 80-200/2.8 från Ebay. Har ingen erfarenhet av detta, så därför undrar jag hur det blir med skatt och tull? Och hur säkert är det att betala med Paypal?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-02 22:15

Har handlat ett par gånger från ebay, har haft lite strul med att jag fått saker som inte funkat, men det har alltid löst sig smidigt med pengarna tillbaka och säljarna har stått för frakten tillbaka också.
Paypal är säkert, kan hända ibland att det dras två gånger vilket kan vara drygt, men det kanske inte händer längre, var ett tag sen det hände för mig.
När det gäller skatt och tull så vet jag faktist inte men om det är något som redan är köpt och skickas begagnat så borde man ju inte åka på det tycker man.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 22:59

Nja det kan jag inte säga att det är.

Kan säga att det är paypal.com jag pratar om

Skulle köpa ett par skor utav en kille. Hans betyg va grymt. Och ingen hade uteblivit sina skor.
Jag betalade glatt in 800 bagare och satte mig och väntade. Inga skor kom.
Såg då helt plötsligt att det va massor av människor som började klaga.
Sen så försvann han ur ebay.com likaså som mina 800.-
Så speciellt säkert kan jag inte påstå att det är. Kom ihåg att eBay bara är en tjänst som har tjänsten. Dom har inget ansvar om hur saker går till säljare och köpare mellan.

Ungefär som om att piratebay inte har något ansvar som händer de filerna dom tillhandahåller.
Dom har bara tjänsten.

//t

Ursprungligen av atomlab:

Nja det kan jag inte säga att det är.

Kan säga att det är paypal.com jag pratar om

Skulle köpa ett par skor utav en kille. Hans betyg va grymt. Och ingen hade uteblivit sina skor.
Jag betalade glatt in 800 bagare och satte mig och väntade. Inga skor kom.
Såg då helt plötsligt att det va massor av människor som började klaga.
Sen så försvann han ur ebay.com likaså som mina 800.-
Så speciellt säkert kan jag inte påstå att det är. Kom ihåg att eBay bara är en tjänst som har tjänsten. Dom har inget ansvar om hur saker går till säljare och köpare mellan.
//t

Inte riktigt sant eftersom eBay äger Paypal och betalar man med Paypal så är man skyddad mot bedrägerier upp till ett visst belopp. Har själv handlat en hel del på eBay med Paypal och aldrig blivit blåst, men självklart kan man råka ut för bedrägerier även där.

1
Bevaka tråden