Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup i litet hemmanätverk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Peppar-peppar -- jag har klarat mig utan hårddiskkraschar de senaste sju åren, men tänkte nu försöka få till bra backuprutiner. Jag har en Powerbook 12" 40GB, som är min arbetsdator, och en gammal röd Imac med 120GB, som mest funkar som mp3-spelare. Båda kör Panther och är anslutna till nätverket.

Jag tänker mig att det vore enkelt och smidigt att regelbundet och automatiskt backa upp delar av innehållet på Powerbooken (viktiga dokument) till Imacen. Men vad använder jag lämpligen för program? Gratis och lättanvänt föredras framför dyrt och komplicerat.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-22 18:27
Ursprungligen av halsnalle:

Peppar-peppar -- jag har klarat mig utan hårddiskkraschar de senaste sju åren, men tänkte nu försöka få till bra backuprutiner. Jag har en Powerbook 12" 40GB, som är min arbetsdator, och en gammal röd Imac med 120GB, som mest funkar som mp3-spelare. Båda kör Panther och är anslutna till nätverket.

Jag tänker mig att det vore enkelt och smidigt att regelbundet och automatiskt backa upp delar av innehållet på Powerbooken (viktiga dokument) till Imacen. Men vad använder jag lämpligen för program? Gratis och lättanvänt föredras framför dyrt och komplicerat.

Jag har gjort en liten research, och hittat CMS BounceBack Professional, och Dants Retrospect 6.0.
Kan inte bestämma mig för vilket? Jag har mailat Dantz för att fråga varför jag ska köpa deras istället för CMS? Jag tänker inte utsätta mig för fler hemska stunder!

1
Bevaka tråden