Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Borttappade skivor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 15:18

Hej köpte min Powerbook begagnad för ett år sen. Har nu supit bort systemskivorna i flytten. Men har dock inte behövt dom. Nu är frågan, kan man bränna nya skivor som funkar? Måste modellerna vara identiska? Har en kompis som har en 1,5GHz 12" och jag har en 867MHz. Nån gång behöver jag skivor när systemet inte vill va med längre. Hur göra?
/Jon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-04 16:05

Kan man kanske fixa nya via ett Apple Center? Någon som vet?

Du planerar inte att införskaffa Tiger då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 14:30

Men finns drivrutiner och sånt på de skivorna då? Det är väll endast OS X på dom. Eller behövs endast återskapa program och de andra skivorna när man har problem? Om man ska ominstallera hela datorn så räcker det med de skivorna man får i Tiger paketet???
/Jon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-06 16:26

Med Tiger får du bara operativet med stöd för alla macar som uppfyller minimikraven. Bundlade program (iLife, iWork, div spel, mm..) finns inte med där bara Mail, Safari och iChat AV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-07 19:41

Så om jag ska göra en helt ny installation ov datorn, så måste jag ha skivor med drivrutiner, som är borta. Så går det att bränna av skivor eller? Jga har testat med en skiva för 17" men det funkade inte. Jag vet ju inte vad som händer om jag börjar göra en ominstallation...har aldrig gjort det...eller behövt...

Låter som att det vore enklare att kolla i alla flyttkartongerna - du ser ju änndå inte ut att ha någon brådska eller att något skulle peka på att din PB är i behov av formatering & nyinstallation med dina skivor. Fast du, det är nog roligare ifall du går iväg och köper Tiger.

För att göra sin backup rätt så kan du läsa mer här - alla borde göra backup oftare och lägga skivorna på säkert ställe... kanske på jobbet eller i bankfacket

http://creativebits.org/node/1345

1
Bevaka tråden