Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.4 Tiger kommer 29:e April

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-04-13 07:08
Ursprungligen av el gringo:

jag saknar det som finns i windows - högerklicka på fil/mapp etc och "skicka till..." mail etc.

Det är sådant man borde kunna lösa med automator... och mer

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 08:26
Ursprungligen av el gringo:

klippa och klistra i Finder kan man ju redan

Riktigt - det är ett "flytta"-kommando vi vill ha - det saknas fortfarande.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 18:39
Ursprungligen av el gringo:

jag saknar det som finns i windows - högerklicka på fil/mapp etc och "skicka till..." mail etc.

Testa att använda Tjänster/Services i Finder-menyn. Det kanske hjälper dig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 23:46

Kan säga att den fetaste nyheten är Flight Tracker Widget

Sen att det är en snygg animation iform av en jordglob som snurrar på skärmen å visar vart i världen din flight är!
Är planet över staterna så ser du även höjden å farten!

"Follow upcoming flights and flights in progress. Just select an airline, flight number and destination or departure city"

Ursprungligen av atomlab:

Kan säga att den fetaste nyheten är Flight Tracker Widget

Sen att det är en snygg animation iform av en jordglob som snurrar på skärmen å visar vart i världen din flight är!
Är planet över staterna så ser du även höjden å farten!

"Follow upcoming flights and flights in progress. Just select an airline, flight number and destination or departure city"

Och, exakt när kommer Homeland Security att sparka in dörrarna hos Apple och beordra dem att stoppa Tiger på grund av att det skulle kunna användas av terrorister?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Och, exakt när kommer Homeland Security att sparka in dörrarna hos Apple och beordra dem att stoppa Tiger på grund av att det skulle kunna användas av terrorister?

Tror att de har tänkt på det och därför inte visar exakta färdvägar precis som att de GPS som säljs till privatpersoner inte är 100%-igt exakta.

GM är 8A428 eller 8A432

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 00:27

Då var det bokat!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 00:41

Vill man dra ner ett plan med en robot så finns det enklare sätt att veta vart i luften det är

Och vill man dra ner det så gör man det pga att få uppmärksamhet och inte pga att någon sitter på det planet.

Aih salid!....å sido.

//t

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 00:46

Svart är ju alltid fint, känns helt rätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 00:55

Två trevliga länkar: http://www.apple.com/home/2005/images/tigercounter20050428.gif
http://www.apple.com/home/2005/images/tigercounter20050429.gif

Ser fram emot när scriptet(countern) visar dessa två bilder...

åååh.. mumma. se nu till att fixa rev. på i-mac med.. så man kan köpa en i nästa vecka.. det vore guld

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 01:40
Ursprungligen av mayweather:

åååh.. mumma. se nu till att fixa rev. på i-mac med.. så man kan köpa en i nästa vecka.. det vore guld

Hua, det vore en dröm. Vill ha min iMac G5 20" (kanske större?) med uppdatering nu, så att jag kan leka med Dashboard i Tiger. Näe dags att lägga sig och sova, kanske drömma om en iMac. Mums!

Jo, en liten notis, apple.se är uppdaterat nu med svensk version.

Beställt...

Surt sa räven men man måste köpa ny licens för Quicktime 7 Pro - Apple vet inte vad dom ska ha betalt just nu...

As noted by MacFixIt reader Scott Mahrer, QuickTime Pro 6 users who upgrade to Mac OS X 10.4 (Tiger) will not be able to use their current license codes for the newly included QuickTime Pro 7.

"I did verify with Apple's techs today that a Quicktime Pro version 6 key will not work with Tiger and Quicktime 7! Furthermore, the Apple Store does not know when Quicktime Pro 7 will be available, or how much it will cost to upgrade!

"I'm surprised that Apple is not doing more to make sure people know this before installing Tiger, which will render Quicktime Pro useless. Hopefully it will become available before April 29."

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-19 00:07

Jo mjukvaran är väl något biligare, hårdvaran är det ingen större skillnad på tycker jag.

Och nej kan inte få ett mecenatkort eftersom kåren på Högskolan i Gävle inte samarbetar med dom.
Och skillnaden på mjukvaran är också rätt så försumbar ibland, nu när det gälde tiger var den väl lite kraftigare dock.

  • Medlem
  • 2005-04-19 00:24
Ursprungligen av nr3:

Jo mjukvaran är väl något biligare, hårdvaran är det ingen större skillnad på tycker jag.

Och nej kan inte få ett mecenatkort eftersom kåren på Högskolan i Gävle inte samarbetar med dom.
Och skillnaden på mjukvaran är också rätt så försumbar ibland, nu när det gälde tiger var den väl lite kraftigare dock.

Jo jag lovar, du kan få ett kort. Jonas Levin som svarade på din fråga är VD på Mecenat... Han vet.

lol. så det kan bli

Min käre mor är i samma sits som du nr3. Efter Jonas uttalande så ska jag be henne ringa det där numret.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-19 08:44

ojsan där ser man
Tänk vad man kan få reda på, men då borde Jonas se till att dom reglerna är tydligare för enligt deras egen hemsida så går det inte.
Men det var kul att höra, jag får ta och ringa mecenat nu någon dag då

Bevaka tråden