Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boota cd på B/W G3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en G3 B/W 450mhz med OSX Panther! Nu tycker jag att detta går väldigt slött, så jag har bestämt mig för att installera OS9.1...

Men nu när jag ska boota (startar om dator med cd:n i och håller in C) så istället för den där mappen med en blå fyrkant eller vad det är och ett frågetecken så får jag fram en grå diskett! Sedan står den bara där och läser skivan (hör hur skivan spinner i läsaren)...

Det går inte heller att boota Ubuntu linux då den bara hoppade över cd:n och gick direkt till macOS X, så där satte jag i OSX-skivan och startade installationsprogrammet. När jag sedan startade om datorn så satte jag i Ubuntu-skivan. Nu kom den in i installationsprogrammet till Ubuntu!!!

Men har provat detsamma med OS9.1 skivan, men det är bara den där grå disketten med ett frågetecken på som läser skivan, men sedan kommer jag inte längre!!!

VAD ÄR FEL OCH HUR GÖR JAG FÖR ATT KUNNA INSTALLERA OS9.1??? JAG VILL ALLTSÅ RENSA HÅRDDISKEN OCH INSTALLERA ENDAST OS9.1!!!

Efter en stund så "förvandlades" den grå disketten till en mac classic med en liten gubbe i skärmen, men då försvann muspekaren och det hela stannade och jag provade vänta, men efter lång tid så stod den fortfarande kvar där!!!

Finns här INGEN som kan hjälpa mig???

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-04-02 16:06

Det kan inte vara så att skivan med 9.1 är kass? Funkar den på någon annan dator?

Inte kass!

Nej, jag vet att skivan inte är kass!!! Men jag vet inte varför den inte funkar!!!

Provade skapa en ny dmg-fil och lade alla filer från cd:n i den, sedan valde jag den som startskiva!!!

Men nu kommer jag förbi mac-plus datorn, men får bara ett meddelande om att filerna endast funkar på originalskivan, och INTE om den är kopierad till någon annan plats, sedan finns där en knapp för att starta om datorn!!!

Alltså behöver jag använda skivan, men kommer ändå bara längre om jag har filerna i dmg-fil på hårddisken!!!

1
Bevaka tråden