Billig laserskrivare(s/v)-scanner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 08:26

Har sett att det börjar finnas multifunktionsskrivare med svartvit laserskrivare och scanner under 3000 kr men jag har svårt finna info om de kan köras med Mac OSX och om något fungerande OCR-program finns med. Någon som har en fungerande sådan som du är nöjd med? Skrivaren ska alltså:
• vara en laserskrivare som fungerar med OSX
• innehålla en scanner med OCR-program för OSX
• ha en färgscanner (helst med möjlighet att scanna diabilder också men det finns kanske inte)
• helst kosta under 3000 kr inkl moms

Personligen fattar jag inte varför "alla" nu köper multi-funktions-maskiner. Jag tycker det är mycket bättre med separata delar. Köp en Brother laserskrivare för en sisådär 1400 och en HP scanner för 1700 eller så och du har allt du behöver. Det följer med program för att snabbt kopiera, eller scanna och köra OCR. Diabildsdelen är väl inte direkt proffsig, men duger.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-03-24 00:14

HP:s multimaskiner stödjs av OS X (och OS 8/9 för den delen ) eftersom de har postscript (emulering) och det finns drivrutiner till scannerdelen. Det följer även med ReadIris som OCR program ( endast PC tror jag ), jag har inte provat det eftersom jag kör Omipage Pro på PC:n ( jag har blandad miljö)

Den billigaste 3015 kan du få för 3100:- inklusive men då är det en rullscanner. Maskinen har dock fax.

Den billigaste HP kombin med flatbädd är 3020 som kostar ca 3750:- och vill du ha fax gäller 3030 som kostar 4700:-

Varför jag köpte en multimaskin (3030)? Jo jag ville ha en "standalone" fax och kopiator. Jag har redan en HP 5400c scanner med bättre prestanda så det var inte något försäljningsargument. Dessutom en HP ColorLaserjet 2500N Bägge dessa funkar utmärkt med Mac, men multimaskinen (som skall fungera utmärkt med OS X) har jag faktiskt inte provat på Mac:en mer än skrivardelen.

1
Bevaka tråden