Vad använder MX1000 för teknik?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Logitechs värsting mus MX1000 använder sig varken av BlueTooth eller IR, men den är ändå trådlös.

Är det någon som skulle kunna vara vänlig och reda ut för mig vad den egentligen använder sig av för teknik för att berätta för datorn vad den håller på med?

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 19:30

Den har en egen mottagarenhet som är inbyggd i laddningsstationen, den använder alltså antagligen inte något standardiserat sätt att överföra information till datorn på, utan ett Logitech-specifikt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 19:31

Enligt Logitechs svenska websida är det FastRF, en radioteknik.

Beställde en mx1000 i fredags som ja fick idag.. Spontant efter en halv dags musande så kan ja rekommendera den varmt! Känns mjukare än min tidigare logitec (duo optical (tror jag )) o rörelserna, scrollandet med scrollhjulet går smidigare och extraknapparna fungerar perfekt!

Ett kanonköp helt enelt!

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 20:33
Ursprungligen av Johan S:

Beställde en mx1000 i fredags som ja fick idag.. Spontant efter en halv dags musande så kan ja rekommendera den varmt! Känns mjukare än min tidigare logitec (duo optical (tror jag )) o rörelserna, scrollandet med scrollhjulet går smidigare och extraknapparna fungerar perfekt!

Ett kanonköp helt enelt!

Håller med!

Tumstödet och batteriindikatorn är också riktigt bra.

Det verkar väldigt oekonomiskt att utveckla en helt ny teknik för EN ENDA mus som kostar under 1000 kronor, men allt eftersom kommer kanske tekniken att bli standard hos Logitechs produkter.

MX1000 verkar vara ett riktigt bra köp, speciellt med tanke på att till och med många gamers hyllar den!
Ni med erfarenhet av den, upplever ni på något sätt de eftersläppningar eller hack som har drabbat musen enligt vissa?

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 22:39
Ursprungligen av Svampisen:

Det verkar väldigt oekonomiskt att utveckla en helt ny teknik för EN ENDA mus som kostar under 1000 kronor, men allt eftersom kommer kanske tekniken att bli standard hos Logitechs produkter.

MX1000 verkar vara ett riktigt bra köp, speciellt med tanke på att till och med många gamers hyllar den!
Ni med erfarenhet av den, upplever ni på något sätt de eftersläppningar eller hack som har drabbat musen enligt vissa?

att överföra information via radio är knappast en ny teknik
och de har nog inte heller utvecklat en helt ny teknik för MX1000 utan snarare använt sig av samma teknik som tidigare möss (exempelvis mx700) fast möjligen lite snabbare

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 23:45
Ursprungligen av turbonallen:

att överföra information via radio är knappast en ny teknik
och de har nog inte heller utvecklat en helt ny teknik för MX1000 utan snarare använt sig av samma teknik som tidigare möss (exempelvis mx700) fast möjligen lite snabbare

Jag tror han syftar på Lasertekniken (?)

Iaf, musen känns precis lika rapp som min gamla MX500, fast mer följsam, precis och bekväm.

Det är i och för sig sant, att radioteknik har använts en stund :D.

Nu efter ytterligare två dagars musande har jag hittat en liten nackdel..
Man kan ju scrolla i sidled med mushjulet genom att vicka de.. Är det någon som lyckats binda dessa knappar till nåt annat? Dom finns ju inte med i knapplistan i logitech control center

skulle exempelvis vilja byta tabs frammåt o bakåt med dom knapparna..

1
Bevaka tråden