Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp-mitt HD utrymme försvinner

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fattar inte vad som sker med min G4 1,2 Ghz (Sonnet processor). Har en HD med Panther senaste OS 10.3.8. Ända fram till igår hade jag drygt 20 gb ledigt på disken, plötsligt varnar datorn för att min HD är full jag kollar i finderfönstret och visst där är 0 ledigt diskutrymme. Slänger 1 gb data och tömmer papperskorgen. Nu 1 gb tillgängligt. Sitter sen och tittar utan att göra något hur HD,n bara fylls upp utan att jag gör något. Stängde av min uppkoppling, samma sak.
Kollar i programmet Macaroni ser där att ledigt diskutrymme på den aktuella hd,n skall vara 27 gb.

Nån som fattar?

Öppna Aktivitetskontroll och kolla vad som är igång.
Programmet ligger i Verktygsmappen

Ursprungligen av janpedal:

Jag fattar inte vad som sker med min G4 1,2 Ghz (Sonnet processor). Har en HD med Panther senaste OS 10.3.8. Ända fram till igår hade jag drygt 20 gb ledigt på disken, plötsligt varnar datorn för att min HD är full jag kollar i finderfönstret och visst där är 0 ledigt diskutrymme. Slänger 1 gb data och tömmer papperskorgen. Nu 1 gb tillgängligt. Sitter sen och tittar utan att göra något hur HD,n bara fylls upp utan att jag gör något. Stängde av min uppkoppling, samma sak.
Kollar i programmet Macaroni ser där att ledigt diskutrymme på den aktuella hd,n skall vara 27 gb.

Nån som fattar?

Har du provat att starta om? Gör nog susen.

Har du en drivrutin för iShock installerad? Om så är fallet kan det vara roten till det onda. Massor av diskussion i det ämnet finns i den här diskussionen hos Apple.

/Göran

1
Bevaka tråden