PowerBook G4 nytt batteri - rätt på applestore?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver ett nytt batteri till min Powerbook G4/800mhz. Bilden på Applestore överensstämmer inte med hur mitt ser ut (rundningen och kontakterna matchar inte). Vet någon om det är rätt batteri eller hur får jag reda på vad jag ska beställa?

/Jerker

Det verkar som om alla Apples batterier är för Aluminium. Här (OWC) hittar du batterier som både är bättre och inte dyrare.

• Oregistrerad
  • 2005-02-09 18:41
Ursprungligen av jolander:

Jag behöver ett nytt batteri till min Powerbook G4/800mhz. Bilden på Applestore överensstämmer inte med hur mitt ser ut (rundningen och kontakterna matchar inte). Vet någon om det är rätt batteri eller hur får jag reda på vad jag ska beställa?

/Jerker

Det finns sådana batterier till humana priser hos PowerPC i Lidköping.
Finns på lager.

jag pratade med AppleCare härrom dagen och undrade om AppleCare täcker batteriet oxå. Svaret blev nej men stämmer det verkligen. I min AppleCare-bok står ingenting om att det inte skulle gälla även batteriet. När jag köpte AppleCare sa de att det förlängde den vanliga garantin under tre år. Borde de inte ange tydligt att batteriet i så fall inte omfattas av applecare pga att det är en förbrukningsvara.

Har någon bytt ett batteri inom år två–tre mot AppleCare-försäkringen?

I Applecare protection plan står:
"The Plan does not cover:
-Consumable parts, such as batteries, unless damage has occurred due to a defect in materials and workmanship"

http://images.apple.com/support/products/pdf/AppleCareProtectionPlan_TC20050111.pdf

Inte sagt att det är tydligt dock men det finns där.

1
Bevaka tråden