Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Avancerade" överrullningar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 18:56

Jag sitter och pular lite med min hemsida: johanwigo.se/resor. Som jag har det nu så har jag gjort överullningar baserade på en stor bild nerklippt i flera små. Detta har jag gjort manuellt. Jag vet att det säkert finns bättre sätt och ber om tips. Jag bifogar även en bild över hur jag vill ha det.

När man för pekaren över dom runda små bilderna så vill jag få fram en "pil" eller linje till respektive land. se bilden.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-02-03 21:24

Det verkar fräckt!!

Två kommentarer:
Bakgrundsfärgen sticker i ögonen. Kanske något lite dovare?

Ska du verkligen utveckla en helt ny site i HTML 4.01 Transitional?!? Strict, och helst XHTML tror jag är en betydligt bättre satsning inför framtiden, och inte svårare heller.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 22:31

Jag skulle nog lägga kartan som en bakgrund i css i table som jag delar i topp och botten. Toppen är nästan hela "bollen", nedre är en liten del av bollen plus rätt "tråd". Sedan kan du ju lägga celler i första raden för "rollover" och en "colspan" till giffen som är botten på rätt "kula" (eftersom linjen börjar en bit upp på bollen måste den ju delas) och den "tråd" som visar rätt på kartan. Alla bilder utom kartan som gif.

således 2 små gifar med bollar utan botten och 2 stora gifar med linjer med halv-boll per kategori. Kanske lite svår formulerat. Men hör av dig om det låter intressant.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 23:00

Lägg en linje i ett lager och koppla till en händelse - visa/dölj lager - till bilden.

// Poul

1
Bevaka tråden