Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem uppdatera & Autofyll profil Explorer 5.2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 22:55

Hej
jag hoppas någon kan hjälpa mig..
Jag kör mac os x 10.2.8 och använder oftast safari.
Dock måste jag på vissa sidor använda explorer. I explorer 5.2 har jag tidigare haft autoprofil ifyllt men informationen är helt ändrad nu (nytt jobb, adress mm). Jag vill ju såklart inte att den gamla infon fylls i hela tiden nu.
Men - även om jag installerat om explorer kanske 10 ggr, testat att slänga alla cachefiler, preferences även i os9, raderat allt som heter explorer så ligger de kvar!
Så fort jag tar bort dem, stänger ner och startar upp finns de där igen. Detta gör mig galen snart!
Var finns den inställningsfilen?

Den vill heller inte uppdatera till explorer 5.2.3 utan det blir 5.2 varje gång även om den inte bara uppdaterar utan gör en rekommenderad inställning från början..

Har någon minsta aning hör av er. jag har letat nu i snart ett halvår utanresultat...
Tack Ulrica

Om du går in i Explorers inställningar så har du en rubrik som heter Autofyllprofil. Skriv in där vad du vill ska gälla.

Annars kan jag rekommendera Opera som alternativ att köra struliga Explorersajter med. 25 ggr snabbare och mer uppdaterad med dagens OS X-funktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-02 13:54

hej
jag har provat att radera all autoinformation där och inaktivera funktionen, men varje gång jag startar om är allt tillbaka som om ingenting hade hänt. Lite måndag hela veckan
Kanske är ngt annat fel..
Ska prova Opera! tack

Jag missuppfattade. Hoppa upp ett steg i inställningarna till Komplettera formulär... Klicka i inaktiverad.

Vet också att det fanns ett gammalt strul med att Explorer inte mindes ändringar om andra program i Office var startade. Kör du med Entourage? Stäng av allt MS-dravel innan du ändrar en inställning. Sen tartar du om Explorer för att testa om det bet eller ej.

1
Bevaka tråden