Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställa fotoböcker via iPhoto

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2009-03-09 22:03

Apples logotyp

Hej!
Jag är lite intresserad av om Apple slänger in sin logotyp på något smaklöst sätt i fotoböckerna, eller om de är fria från Apple-logos. Jag tog bilder på ett bröllop nyligen och tänkte eventuellt beställa en bok via Aperture, men vill gärna slippa en Apple-logga på baksidan eller dylikt. Det verkar inte finnas några bilder på baksidan som man kan kika på, så därav min fråga.
Mvh Ludvig

Ursprungligen av ludaus:

Hej!
Jag är lite intresserad av om Apple slänger in sin logotyp på något smaklöst sätt i fotoböckerna, eller om de är fria från Apple-logos. Jag tog bilder på ett bröllop nyligen och tänkte eventuellt beställa en bok via Aperture, men vill gärna slippa en Apple-logga på baksidan eller dylikt. Det verkar inte finnas några bilder på baksidan som man kan kika på, så därav min fråga.
Mvh Ludvig

Den jag har på väggen verkar vara helt fri från Apple logon. Beställd i slutet av december 2008 ifrån iPhoto. Baksidan är helvit.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2009-03-10 00:12

I iPhoto finns det under inställningar en ruta man kan markera/avmarkera om man vill ha Apple logga...

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-05-03 20:58

Testa att beställa fotobok från Fotobok hos fotoklok.se Man kan göra mycket mer egen design. Bara att droppa ut dom bilderna man vill ha från iphoto till en mapp och sen ladda in. Den tar bl.a. png bilder så man kan frilägga och göra dropshadow skuggor. Kort leveranstid är det också.

Bevaka tråden