Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivis stulen !!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla...

Jag är en fattig iMac användare som har haft oturen att bli bestulen på min drivrutins-skiva i ett inbrott för några veckor sen. Min HP PSC 1315 (1310-series) skiva är borta... Jag sökte på nätet (håpees hemsinda.. ) och hittade naturligtvis nedladningsbara drivisar .. för pc såklart. drivrutinerna för mac.. ja dom kostar ca 20 dollar..

är det någon vänlig själ som har just en sån skrivare och kan hjälpa mig ?

Ledsna hälsningar

~^froynlaven

okeeej .. varför hittade inte jag den .. hmmm

Jag har problem med att få hem den... "avkodning bid hämtning misslyckades"...

"that didnt work"

hmm .. har testat och försökt installera. Men det funkar inte.. vill inte installeras .. drivrutinen hittas inte.

jag skulle behöva en skiv-kopia om någon vänlig själ skulle ha det.

Ursprungligen av froynlaven:

"that didnt work"

hmm .. har testat och försökt installera. Men det funkar inte.. vill inte installeras .. drivrutinen hittas inte.

jag skulle behöva en skiv-kopia om någon vänlig själ skulle ha det.

Samma problem för mig i Safari och Explorer. Jag höll på som tusan med detta för en vecka sen. Med Firefox på en Mac och på en PC tycks det fungera. Testa det så ska det nog lösa sig. Jag har för mig att det var Firefox jag lyckades med.

med firefox funkade nerladdningen ..

men jag kan inte installera skrivaren ..
Problemet är att jag måste få scannern att fungera också.. har inte testat med gimpdrivisar av den enkla anledningen .. ja vet inte hur man gör

hursomhelst..

Det jag gjort hitils .. jag har fått hem den drivis som gavs i början av tråden.. (funka i firefox naturligtvis) dubbelklickat på den .. och den verkar installera...

öppnat skrivar-grejj-programet i verktygsprogram. hållt ner alt-knappen (tror jag) för avancerat läge.. men jag hittar inte psc-skrivaren i listan som dyker upp...

där e ja nu .. med skivan .. så löstes allt så jemras fint.. SABLA IDIOT TJYFAR

jag har fått tag på skivan .. wooohooo..

fick låna den av en vänlig själ.

tack för er hjälp iaf !!

Ursprungligen av froynlaven:

Hej alla...

Jag är en fattig iMac användare som har haft oturen att bli bestulen på min drivrutins-skiva i ett inbrott för några veckor sen. Min HP PSC 1315 (1310-series) skiva är borta... Jag sökte på nätet (håpees hemsinda.. ) och hittade naturligtvis nedladningsbara drivisar .. för pc såklart. drivrutinerna för mac.. ja dom kostar ca 20 dollar..

är det någon vänlig själ som har just en sån skrivare och kan hjälpa mig ?

Ledsna hälsningar

~^froynlaven

Inte kostar det pengar. Klicka här, gratis nerladdning för OS X.

Hör med stället du köpte skrivaren på, det är väl enklast.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-30 22:29

Skulle tro att om du ringer HP Sverige så skickar dom dig en gratis, HP brukar vara väldigt bra o ha o göra med när det gäller. Det måste väl vara enkast attringa o fråga först i alla fall...

hmm .. ska försöka ringa till hp ..

skrivaren är köpt på en stormarknad så de blir inget av med hjälp på ett sånt ställe.. hmpf

tack tack

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-30 22:51
Ursprungligen av froynlaven:

hmm .. ska försöka ringa till hp ..

skrivaren är köpt på en stormarknad så de blir inget av med hjälp på ett sånt ställe.. hmpf

tack tack

Varför inte det? Har du frågat?

inte i just exakt detta ärende.. men i ett otal andra.. (jag tänker inte nämna nåra namn...)

Fungerar inte gimp-print drivisarna som följer med OS X?

1
Bevaka tråden