Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.3.7 är här Jippee !

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-16 09:36

Men om Apple kunne ha fått fingrene ur å fikset til adresseboken også, så hadde det vært bra. De innførte en buggig adressebok med 10.2, og har ennå ikke fikset det, håper det kommer en ny og fungerende versjon med Tiger....

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-16 10:15
Ursprungligen av smurf:

Men om Apple kunne ha fått fingrene ur å fikset til adresseboken også, så hadde det vært bra. De innførte en buggig adressebok med 10.2, og har ennå ikke fikset det, håper det kommer en ny og fungerende versjon med Tiger....

Hmm... Vad exakt upplever du buggigt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-16 10:44

Efter uppdateringen blev ljudet i mina högtalare mycket högre. Nu när jag har volymen på 50% så är det som 100% tidigare.. nån annan som märkt nåt liknande?

  • Medlem
  • 2004-12-16 11:01

Uppdateringen till 10.3.7 fixar tyvärr inte buggen som kom med förra uppdateringen, som gör att apple cinema 20'' flimmrar som fan tillsammans med ett geforce grafikkort. Lösningen är att ändra upplösning två gånger alternativt att låta datorn gå ner i vila, sen fungerar det som det ska, men ändå störande!

Ursprungligen av Felix:

Uppdateringen till 10.3.7 fixar tyvärr inte buggen som kom med förra uppdateringen, som gör att apple cinema 20'' flimmrar som fan tillsammans med ett geforce grafikkort. Lösningen är att ändra upplösning två gånger alternativt att låta datorn gå ner i vila, sen fungerar det som det ska, men ändå störande!

Gäller det nya eller gamla 20"?

Goda nyheter för gamers... Speciellt oss som ska spela World of Warcraft från Slashdot:

Citat:

Dear 10.3.7,

Holy sh..

I just upgraded and I got a 2.2 times OpenGL speedup.

Jaaaaaaaa! Vad skönt! Ännu roligare då en snubbe säger:

Citat:

According to Blizzard, the 10.3.7 update helps, but a forthcoming WoW patch will make it run even better.

Jaaaa!

  • Medlem
  • 2004-12-16 15:35
Ursprungligen av iJohannes:

Gäller det nya eller gamla 20"?

Det är gamla 20'' med geforce 4mx...

Upptäckte att flimmret (just nu iallafall) verkar vara mindre än förut, men det ser fortfarande lite mongo ut i kanterna på skärmen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-16 16:53
Ursprungligen av skamuel:

Hmm... Vad exakt upplever du buggigt?

1. Legg inn så du har ca. 3 stk. kontakter som har et etternavn som begynner med A, og legg inn en som begynner med Å.
2. Steng adresseboken.
3. Gå til systeminstillinger og endre til norsk språk.
4. Starte Adreseboken igjen.
5. Gå til "Valg", og endre til:
-Visningsrekkefølge; Etternavn Fornavn
-Sorter etter: Etternavn
-Adresseformat: Norge
-Fontstørrelse: Normal
6. Bla igjennom dine kontakter, specielt de som begynner med A og Å
7. Velg en kontakt som har et etternavn som begynner med en annen bokstav.
8. Velg å markere alle.

Så ser du sikkert selv hva jeg mener.....
Rapporter gjerne om hvordan deres adressebøker oppfører seg under denne situasjonen, hadde vore skoj å hørt om fler hadde hatt samme problem.

Är det någon som vet om felet på MDDs ljudutgång åtgärdat?
Det verkar så hemma hos mig

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-18 12:55
Ursprungligen av smurf:

1. Legg inn så du har ca. 3 stk. kontakter som har et etternavn som begynner med A, og legg inn en som begynner med Å.
2. Steng adresseboken.
3. Gå til systeminstillinger og endre til norsk språk.
4. Starte Adreseboken igjen.
5. Gå til "Valg", og endre til:
-Visningsrekkefølge; Etternavn Fornavn
-Sorter etter: Etternavn
-Adresseformat: Norge
-Fontstørrelse: Normal
6. Bla igjennom dine kontakter, specielt de som begynner med A og Å
7. Velg en kontakt som har et etternavn som begynner med en annen bokstav.
8. Velg å markere alle.

Så ser du sikkert selv hva jeg mener.....
Rapporter gjerne om hvordan deres adressebøker oppfører seg under denne situasjonen, hadde vore skoj å hørt om fler hadde hatt samme problem.

Vad är det som ska hända? Jag märkte inget särskilt??

  • Medlem
  • Leksand
  • 2004-12-16 12:07

PB blev stömförande efter 10.3.7

Jag laddade i 10.3.7 när jag sedan tog i PBn så var den stömförande och den externa USBhubben fungerade ej,när jag tog bort den externa stömförsörjningen till USBhubben så var allt ok igen ,men om jag stoppar i kontakten till stömförsörjningen så blir det fel igen.

Ni kan ju hålla koll om ni får några konstiga fenomen annars så fungerar det perfekt.

<Jag skall kolla upp USB hubben men jag har alldrig haft några problem tidigare och det skulle vara otroligt om det skulle samanfalla med en uppgradering att hubben skulle gå sönder.

Classe.

Jaha, och som oftast så känner man att man bör uppdatera, trots att ingen av de uppräknade förbättringarna egentligen berör mig. Men vem vet…

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-16 14:37
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Jaha, och som oftast så känner man att man bör uppdatera, trots att ingen av de uppräknade förbättringarna egentligen berör mig. Men vem vet…

Nej, varför gör man så? Jag uppdaterar allt så fort jag ser att nåt nytt kommit, litar helt blint på utvecklarna. Det kommer man väl få ångra bittert så småningom...

Uppdateringen gick smidigt, skönt att den rensade bort runt 1,5GB swap-filer också.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 09:40

Jag upplever att Förhandsvisning blev väldigt segt efter uppdateringen? Förhandsvisning är väl ett av de program som uppdaterades med 10.3.7. Någon annan som har samma problem?

/Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 21:56

Vad är det som händer med firewire tillbehören om man inte kopplat bort dom?

Jag missade det totalt när jag uppdaterade sent på kvällen. Har inte märkt några större problem med varken DVD-brännaren eller den externa hårddisken. DVD-brännaren tog iofs långt tid på sig att skriva leadout på skivan jag brände innan idag. Men det tror jag beror på att det var en -RW skiva som var använd innan.

Är det någon som vet vad som kan hända om man missar, blir det knas med mountningen på just den datorn eller är det enheten som kan skita sig?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 12:46

Undrar också vad är det som kan strula med externa FW-disken, hade min igång när jag körde uppdateringen, men det har inte varit några problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-19 22:13

Jag tycker fläktarna i min PB 12" låter mer för varje uppdatering. Tips på åtgärd då Apple inte verkar fixa till det??

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 20:52

strular .7 för nån?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-12-20 20:55
Ursprungligen av Agazzie:

strular .7 för nån?

För mig fungerar det bra, har inte märkt någon skillnad åt något håll faktiskt.

Ursprungligen av Agazzie:

strular .7 för nån?

Jag tycker att Mail tar betydligt längre tid på sig att starta. Annars ingenting.

Tycker att jag fått längre uppstart på G4:an, badbollen snurrar länge innan den lägger upp hårddiskarna. Findermenyn är halvt genomskinlig, så jag antar att det är där det strular.

MacFixit fortsätter idag med fler problem

Ursprungligen av Pocahontas:

Tycker att jag fått längre uppstart på G4:an, badbollen snurrar länge innan den lägger upp hårddiskarna. Findermenyn är halvt genomskinlig, så jag antar att det är där det strular.

MacFixit fortsätter idag med fler problem

Det där med menyn och ikoner på skrivbordet fick jag också, plus en låång uppstart och det gjorde mig inte glad. Körde DiskWarrior och SpeedDisk som visserligen nog inte var fel. Menyproblemet kvarstod dock, så jag reparerade behörigheterna också. Sen dess har jag inte startat om utan endast satt de i vila och inte haft några problem.

Ovanstående gäller bara iBooken (G4 800). MDD G4'an och den gamla iMacen har inte haft några konstigheter för sig i och med uppdateringen.

Bevaka tråden