Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ klarar inte svenska tecken mellan PC & Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina kompisar som har ICQ för PC ser inte å,ä och ö i mina meddelanden, och jag ser inte dessa bokstäver i deras. ICQ verkar inte klara svenska tecken mellan Mac & PC, synnerligen illa med tanke på att MSN fixar det. MSN är inget jag vill använda mig av frivilligt., så det vore bra om dem kunde ta och fixa till det lilla problemet nångång...eller vad tycker ni??

Har också upplevt problem med att skicka filer i ICQ mellan PC och Mac.

Vilken version av ICQ använder du? ICQ 3.0.2X fungerar utmärkt mellan Mac och PC, tidigare versioner hade problem (man var tvungen att ställa in PC konvertering på de kontakter som använde PC) Men på 3.0.2X ska det bara vara att tuta och köra.

Så kontentan blir alltså, ladda hem den senaste versionen från Versiontracker och använd den. Har du redan den så har jag ingen aning om vad som kan vara fel...

Nya MSN 3.0 är riktigt bra, på gott och ont..

Jag har också problem att skicka filer mellam mac och pc. Det berodde först på säkerhetsnivå, men nu funkar det ändå inte. Fast jag har inte haft problem med de svenska tecken dock.

MSN är mycket bättre nu när man kan skicka filer och liknande.

Mvh Adam

[ 06 Juni 2002, 23:56: Meddelandet ändrat av: Adam Klintbom ]

  • Medlem
  • 2002-06-07 10:45

Faktum är att den senaste versionen ska klara av översättningen automatiskt. Innan dess fanns en version där man i inställningarna kunde klicka för en ruta för att få ett val att skicka meddelandet till mac eller pc. Denna möjlighet försvann dumt nog. Tyvärr verkar inte den nya versionen alls översätta korrekt. Knepigt är även att ICQ till mac inte verkar utvecklas någonting. Visst, det blir en mer buggfri skapelse, men samtidigt skulle jag gärna se funktioner för internettelefoni etc.

Fredrik

Ni kan väl ställa om teckenuppsättning ?
Från Mac Roman till Western Latin 1 tex.

Jag säger bara:

Proteus

1
Bevaka tråden