Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det finns ju alltid möjlighet att spela på den speciella rollspels-servern. Det tänker jag göra sen (också) och då skapa en "riktig" karaktär med bakgrund och historia. Lär vara hur kul som helst att bara leva ut rollspelandet och sitta och snacka skit på ett världshus någonstans.

Ciryon

hehe precis!
men!
Möjligheten att ge sig ut på äventyr finns men bara mot NPCs det är trist tycker jag. Alltid mot andra ska det vara.

Ett par bilder från gårdagens session.... om någon vill se så klart...

En kobold möter sitt öde.

Man måste ta igen sig ibland.

Jag kan säga att jag vill vara fler än 2 när jag träffar på en Orc... jäklar vad stor de är!!!
Tre i skada lyckades jag med.... innan han blev osynlig.

Det måste Blizzard ta bort. Osynlighet för annat är magiker...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag kan säga att jag vill vara fler än 2 när jag träffar på en Orc... jäklar vad stor de är!!!

Då har du alltså inte stött på en Tauren ännu? DOM är stoora och ser totalt livsfarliga ut!
Det känns bra att ha dom på sin 'egna' sida.

For the Horde!

/Clawfinger Undead lv14 Warrior

Är spelet bra

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Är spelet bra

Spelet är svinbra! Det bästa spelet jag spelat! Finns dock ett par saker som jag retar mig på (även fast spelet är det bästa jag spelat så betyder det inte att jag inte har kritik):

1. Musiken är allt för repitiv: det är korta låtar (runt 1 min) som upprepas varje gång man går in i ett område (som blir en jäkla massa timmar, lvl 17 för mig var över 30 timmar speltid) så hör man samma låtar om och om igen. Det är annars mycket fin musik, men låtarna spelas på tok för ofta. Visst, man kan alltid slå av musiken men det måste ju finnas musik i ett spel

Man kan tydligen inte slå av musiken i huvudmenyn, vilket suger eftersom den började störa mig bara efter ett par dagar. Kan inte Blizzard göra som man göra med många andra spel; att ha randominzerade låtar? Myth 2 hade det och då var det inte lika störande att starta spelet.

2. Man springer alldeles för mycket: Visst, det måste alltid finnas negativa saker som gör en mindre villig att dö. Men det är bara så jäkla drygt då man dör så måste man springa tillbaka om och om igen för att hämta sitt lik. Speciellt jag som är rätt vågad då jag spelar (och kör mycket solo) så är jag en sån som brukar dö lite då och då. Mer World of Warcraft och mindre World of Sprintcraft, tack? Dör man på ytterkanten av en karta så börjar man typ mitt i. Skitjobbigt.

3. I Instances så återspawnas monstren. Helt sjukt. Varför då? Om gruppen dör efter har klarat halva instance:en så måste man börja om. Visst, det ska vara svårt och det ska alltid vara så att då man dör (speciellt då hela gruppen dör) så ska det vara ett straff på det, men det här straffet är ju tokigt! Det finns ingen jäkla anledning till varför monstrerna i en raid ska återskapas eftersom det ändå bara ens egen grupp som har tillgång till det området. Jobbigt!

Måste lägga till en till sak då man dör: Om man dör i t.ex. Ragefire Chasm som ligger i Orgrimmar börjar spöket i Razor Hill. Jobbigt att springa HELA VÄGEN till Orgrimmar, runt i stan och in till sin Instance bara för att se att monstrerna i Instancen återskapats så man blir tvungen att börja om? Drygt.

4. Det kanske är typiskt som med andra MMORPG-spel, men då jag spelar WoW känns det mindre som ett spel och mer som ett arbete helt enkelt. Det känns inte det så värst mycket, men känslan av att sitta och nöta och sitta och nöta finns där. Diablo 2 som är mycket mer repitivt (imho) hade mycket mer spel- än arbetskänsla över det. World of Warcraft är ett spel som känns lite som ett arbete -- ett kul arbete!

Annars så är det nog det bästa spelet jag har spelat. Får rysningar ibland då jag spelar.

  • Medlem
  • 2004-11-30 11:54

1. Har läst att man kan bara spela på lokala servrar, dvs vi i europa kan inte spela med folk i USA t ex, men går det att komma runt på något sätt? Tycker mig ha sett folk här spela på US-betan t ex.

2. Hur ser det ut med fördelning- Horde eller Alliance, raser och klasser? Vad är vanligast? Vore kul att vara lite originell när man börjar...

Z.

Ursprungligen av Ziggy:

2. Hur ser det ut med fördelning- Horde eller Alliance, raser och klasser? Vad är vanligast? Vore kul att vara lite originell när man börjar...

Dom flesta spelar Alliance, vilket urartat sig i att Alliance har högst levels. Endel gnäller på att Horde har sämre förutsättningar på grund av att deras områden inte är lika slipade, jag tror inte på det så värst mycket efter vad jag spelat -- men det kan mycket väl vara så ändå.

Förut stod det på blizzards WoW FAQ att skivorna gick att använda på både PC och mac. Men jag hittar inte den frågan längre. Undrar varför dom tagit bort det? Blizzard brukar ju vara duktiga på att släppa PC och mac på samma skivor...

På Game butiken här i stan, där jag förbokat spelet, hade försäljarna förstås ingen aning om hur det skulle bli.

Det är med 99% säkerhet en Hybrid-skiva. Något annat har aldrig varit aktuellt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 13:28

Ptja, jag kan väl alltid lämna tillbaka det annars

Beställde från Tradition nu. Oj, vad bra de är. Snackade med en jättetrevlig kille som fixade allting. Han kunde inte garantera att det är Mac-version på samma skiva med trodde det var "mycket mycket mycket troligt".

Jaha, då blir det att skapa ytterligare en ny karaktär nästa vecka. Den här gången blir det Horde för min del!!!

I retail tänker jag spela night elf druid.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 15:18

Jag har beställt även fast jag inte har hört från tradition angående macversion. Lär nog bli orc/warlock igen. Står inte ut med att stå framme o hacka med svärd. Warlock är lagom hemsk/ond/rolig att spela

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-11-20 12:29

WOW skivorna är hybrider dvs både OSX och Windows.

En i korridoren var hos tradition och beställde 2 ex, en till mig

Jag har då inte bestämt mig för vad jag ska vara i retail.
Night Elves står högt i kurs just nu. Tänkte jag skulle skydda Ciryonin... så warrior eller hunter frå det bli.

Men samtidigt är jag sugen på Tauren Warrior. Vara den största och elakste krigaren... för jag mötte en Orc under Open Betan och jäklar vad stor han var! Jag är lång så en STOR karaktär skulle passa mig... Tauren.... men då får jag spela själv och inga 99macare... nåja värre smällar har jag klarat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 15:26

Mötte oxå en gigantisk orc under betan. Jag var själv orc och ungefär 1/4 av hans storlek. Kan man växa i spelet?

Funderar på en Night Elf Hunter. Night Elf har legat mig varmt om hjärtat sedan WC3 och brukar köra pilbåge i RPG's. Lite orolig över hur det blir på en PVP-server med hunter dock. Kanske ta något som är bra på melee, mitt djur lär väl folk passera.

edit: Hur många här kommer köra Horde resp Alliance?

Senast redigerat 2004-11-22 21:45
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-11-24 13:21
Ursprungligen av Ductic:

Hur många här kommer köra Horde resp Alliance?

Alliance

Bevaka tråden