Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten fråga om Superdrive-byte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-21 23:31

Hej hörni,

jag har just beställt en DVR-108, alltså en ny Superdrive (hurra). Jag har en MDD 2x1G (Vindtunnel), i vilken det sitter en 104-enhet. På Macoteket står det att den nya enheten ska monteras i det undre facket. Men måste man det? Kan man inte bara ersätta den gamla brännaren?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 23:35

Det var väl något med rundningen på dedär spegeldörrarna som kan spöka med släden.
Men med lite pill (och ev. lite knivande på hörnet på släden) så går väl det ordna
Vill minnas folk kilade med lite papp för att få till det utan kniv…

  • Medlem
  • 2004-11-21 23:50

Jaså, oj. Men borde inte 108:an ha likadan släde som 104:an?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 01:42

Apple har en modifierad "slädlucka" på orginalbränarna. Du kan antingen ta av frontluckan på 108:an (vik uppåt utåt underifrån) eller göra som Pär säger; knipsa av hörnen. Det finns de som sågat i metallchassit vilket jag starkt avråder till...

Det spelar ingen roll vilken som sitter över eller under så det väljer du själv.

Jag har

Tja! jag har en sådan också, plockade bort "slädfronten" o satte dit den från orginalbrännaren.
För att den ska fungera med apples "i" prog lär du installera patchburn , men det kanske du redan fixat?

  • Medlem
  • 2004-11-22 17:06

Nej, det visste jag inte. Tack så mycket!

Myser och inväntar leverans.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-22 17:39

Jag köpte en vanlig DVD-brännare (minns inte märket, tror det var en LG) o tryckte i i det nedre facket bakom en spegeldörr. Släden kom inte ut riktigt så jag karvade lite i plasten på datorn bakom spegeldörren i nederkant o sen gick det perfekt Fungerar i alla fall med Toast, har inte testat med nåt annat än.

Varför inte 2 enheter.

Varför inte 2 optiska enheter?

Jag tyckte det var smidigt. Saknar det mycket i G5:an.

1
Bevaka tråden