Okey nu har 30" kommit till de rikas hem och dual screen är mer och mer vanligt hos både hem användaren och i proffs områden. Och visst är det underbart?

Själv sitter jag med en 14" ibook och en 19". Mitt största problem nu är att jag tappar bort musen, räcker med (som jag sagt tidigare i en annan tråd) att jag går på muggen så har jag tappat bort den lilla rackaren. Ett annat problem som jag dock inte har själv men som jag har märkt på 30" är att det tar en evighet att ta sig från en del av skärmen till en annan.

Vad jag önskar att det fanns var ett litet program som kunde hålla reda på olika mus positioner som man kan kalla på med kort kommandon och som får musen vart den än är att förflytta sig till t.ex. mitten av skärm 2. . Det räcker nog med att ha en för varje skärm för min del men för en 30" skulle jag tänka mig att man åtminstone skulle vilja ha tre punkter. Har letat på nätet och hittar inget som löser de här problemen utan att förlora nogranheten av musrörelserna.

Eftersom jag är helt värdelös i allt som har med programmering att göra, lägger jag upp idén och hoppas att någon ska nappa.