Tillfälligt stopp för iBook och Powerbook reparationer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan en månad tillbaka har Apples centrala reparationscenter i Holland överlåtit större delen av iBook- och PowerBook reparationerna till lokala servicecenter.

På grund av ett temporärt problem som skapat en enorm backlog av reparationer hos Apples centrala reparationscenter i Holland har de inte möjlighet att ta emot fler iBooks eller PowerBooks. Utan de uppmanar istället att om man behöver lämna in sin dator för reparation bör man vända sig till sin lokala Authorized Service Provider.

De meddelar även att detta bara kommer hålla på under en kort period, rättare sagt omkring 6-8 veckor. Däremot kommer det inte vara några som helst problem för de lokala Service Providers att beställa delar från AppleCare Center.

För dig som behöver reparera din dator påverkas du inte speciellt mycket - återförsäljare som Inwarehouse och Macoteket har inte någon egen service utan lagas sedan tidigare hos servicecenter som LanMaster eller SwedServ i Stockholmsområdet. Det tillfälliga reparationsstoppet påverkar mest Apple Service Providers som tidigare haft möjligheten att välja mellan att laga datorerna lokalt eller skicka dom till Holland, just nu finns inte det senare alternativet.

Vad är AppleCare center för något?

Jag trodde alla bärbara lämnades in hos Service Providers för att skickas till Holland (eller repareras lokal i dom fall det är mindre fel).

Ursprungligen av Björnström:

Jag trodde alla bärbara lämnades in hos Service Providers för att skickas till Holland (eller repareras lokal i dom fall det är mindre fel).

Är det inte stället i Holland som heter Apple Care Center då?

Ursprungligen av Björnström:

Men nu måste såväl stora som små reparationer utföras hos de lokala Service Providers.

AppleCare Center är ju där datorerna repareras i Holland. De menar på att man inte nu kan skicka datorn direkt till de för reparation, utan alla reparationer måste skötas av de lokala Service Providers från och med nu och 8 veckor framöver.

Om jag inte har missuppfattat allt helt och hållet så är det så det fungerar.

1
Bevaka tråden