Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Z1010+pb+blåtand+internet funkar inte för mig HJÄLP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-04 20:31

Hej,jag har problem att ansluta till internet med min z1010, Har laddat ned ett modemscript för 3g via www.maxfixaren.com.
Jag har lyckats synka telefonen med isync o adressboken, föra överfiler etc. <men när ja ska ansluta till internet kopplas den ner och ett felmeddelande visas " Kunde inte ansluta till fjärr-PPP-servern. Kontrollera dina inställingar och försök igen".
Har försökt med olika saker i timmar nu. Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem, Tack på för hand //Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 22:18

Jag har en z1010 med comviq och har inga problem med att få igång det. Para mobil och dator, Ladda ner modemscript härifrån: http://www.taniwha.org.uk/
I internetconnect kör jag internet.tele2.se som telefonnummer, gprs som id och internet som lösen.

KL

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 18:33

För mig har det fungerat alldeles utmärkt sedan i somras med ett script jag hittade här på 99mac och med endast telnummer: internet.tele2.se och de andra fälten tomma.

Men nu idag helt plötsligt så funkar det inte. Telefonen börjar aldrig koppla upp.
Har startat om allting och haft mig utan att det hjälpt. Har det här hänt någon annan?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-09 17:09

Tips: det fungerar utmärkt att använda en Z1010 som trådlöst modem via USB. Koppla bara in kabeln till Macen så dyker det upp ett (två, faktiskt - använd det första) nytt nätverksinterface som heter Z1010. USB ger bättre prestanda och bättre batteritid än BT.

1
Bevaka tråden