Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingår Videokabel till iBook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har beställt en iBook (den nya med 1.2 ghz). Men så kom jag på att jag glömt beställa en videokabel (för att kunna koppla den till tv´n. Jag ringde en återförsäljare för att se om de hade kablar inne. Men den jag pratade med sa att han trodde att videokablen ingick. Han hade för sig att det hade funnits i de senaste lådorna han hade fått in.
Stämmer detta? Inger videokablen med nya iBook?

Från http://www.apple.com/se/ibook/specs.html

Citat:

Skärmbildsdubblering stöder utgående VGA-video till en extern bildskärm eller projektor (kräver Apple VGA-videoadapter, ingår) och utgående S-video och kompositvideo till en TV eller videobandspelare (kräver Apple videoadapter, säljs separat).

Så nej, kabel för att koppla till TV ingår inte.

Jo, jag vet. Har också sett det på apples hemsida. Men återförsäljaren påstod ju att han ändå fått med videokablar i de senaste beställda ibook:arna. Det är därför jag blev lite konfunderad...

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-11-02 13:15

I alla fall i våras fick jag inte videokabel med när jag köpte en iBook. Det som däremot följde med var en kabel för att koppla iBooken till extern skärm (adapter mini-VGA -> VGA). Det kanske är en sådan återförsäljaren tänker på?

Hur som helst finns det väl ingen anledning att köpa någon kabel av återförsäljaren förrän du fått datorn och vet säkert.

Nä... Jag får väl ge mig till tåls! Väntan är svår!

1
Bevaka tråden