Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstalelr Norton Antivirus 9 ??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör jag för att avinstaller Norton Antivirus ??
Kör jag avinstallationen från Nortonskivan så blir det bara ERROR ERROR typ 90gånger efter varandra sen vill burken starta om....
Efter omstart har inte ett smäck försvunnit... det ligger ju massa ikoner i system inställningar som jag inte vet hur jag blir av med om jag skulle slänga program mappen i papperskorgen....

Hur blir jag av med detta pestprogram ???? Har köpt Virex ist... verkar mycket bättre...

Hjälp någon...

/Daniel

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-02 09:15

Gör ett sök på synliga och osynliga filer med ordet "norton" i sig och deleta.
Gör samma på ordet "symantec".
Jag tror det ska finnas en fil som heter "SymOSXKernelUtilities.kext" eller liknande i System/Library/Extensions/ (eller System/Bilbliotek/Tillägg eller vad det kan heta på svenska). Se till att få bort den också.
Du kan även testa denna avinstalleraren: http://www.macmaps.com/NortonUninstall.dmg.gz
Slutligen har jag nåt i bakhuvudet som säger att det ska (kanske) finnas några andra småfiler som skapats av Norton, och som har en speciell filändelse. Minns ej om det var ".sym" eller liknande och kommer heller inte ihåg om det var särskilt viktigt att få bort dom. Men kanske jag har drömt detta. Andra kanske kan ge bättre besked.

aha det fixade sig.. vart bara lite små skit filer man fick ta bort manuellt

Tacksam för alla svar jag fått /Daniel

1
Bevaka tråden