Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk omställning mellan "automatisk" och "hög"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 13:59

Testade precis hur mycket datorn drog (i ström) i inställningen "hög" resp. "automatisk". Bara Adium och Mail var igång, och inget försiggick på datorn. Det visade sig att den bara drog hälften när den stod i automatisk! Inte dåligt. Dock är datorn märkbart slöare när den står i automatisk, och jag använder den alltid i hög. Vad jag skulle vilja är att när man varit inaktiv i t ex 10 min, så ställer datorn automatiskt om till "automatisk", och när jag sen kommer o petar på musen så ställs det om till "hög" igen. Precis som en skärmsläckare, eller som när datorn eller skärmen sätts i vila. Finns det någon program som gör detta?

Hur mäter du det? Är det med någon strömspararinställning?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 14:11

Jag avläser på elskåpet i lägenheten, hur lång tid det tog för "grejen" att snurra 2 varv. Allt annat i lägenheten var avstängd förutom en lampa och kylen, men den gjorde ingenting under tiden jag mätte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-07 19:26

Hur vet du att kylen inte slog till? Hur mycker är en "runda" i ditt skåp?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 23:07

Jag hörde aldrig kylen. Men jag blev lite misstänksam nu i efterhand. Ska försöka göra om testet snart igen när jag får ork.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 06:03

Finns att köpa en elmätare på Clas Ohlson för ganska billig peng om man vill mäta något i hemmet.
Har själv inte testat den men jag funderar på att köpa en sådan.

1
Bevaka tråden